Tävlingsanmälan + lite till

Kastrullhaxan

Trådstartare
Här kommer ett gäng korkade frågor som jag hoppas någon av er har svar på.

Jag ska för första gången i mitt liv åka iväg och tävla trail och ska fylla i tävlingsanmälan.
Det är en prova-på tävling. Ska jag kryssa i E-tävling, eller ska jag lite fint skriva "prova-på" intill?
Jag ska starta Trail W&T prova på.

Vad måste jag ha med mig? Tänkte låna en westernsadel och rida med hjälm.
Jag har verkligen noll koll känner jag, men det är väl därför som man åker på Prova-på-tävlingar?;)

Jag är tacksam för svar och hjälp!

Sv: Tävlingsanmälan + lite till

Här kommer ett gäng korkade frågor som jag hoppas någon av er har svar på.

Jag ska för första gången i mitt liv åka iväg och tävla trail och ska fylla i tävlingsanmälan.
Det är en prova-på tävling. Ska jag kryssa i E-tävling, eller ska jag lite fint skriva "prova-på" intill?
Jag ska starta Trail W&T prova på.

Vad måste jag ha med mig? Tänkte låna en westernsadel och rida med hjälm.
Jag har verkligen noll koll känner jag, men det är väl därför som man åker på Prova-på-tävlingar?;)

Jag är tacksam för svar och hjälp!

hej.
Du skriver på sidan om prova på. Brevid vilken klass du tävlar vid.

Skall du till ockelbo?

Hjälm tycker jag att du ska ha. Det är alltid ett val man gör att rida med hatt. Om man är myndig. Jag väljer ibladnd hjälm trots att jag tävlar på B-nivå ibland. Du behöver inte ha westernutrustning om du ska tävla på denna nivå. Tänk på att ha matchande träns til westernutrustningen. Det är inget måste, men det ser mycket snyggare ut. Om inte den lånade sadeln passar bra så välj din vanliga. Hel och ren är det viktigaste på E-nivå. Lycka till o berätta gärna hur det gick./C

Svarar er bägge.

Ja tanken är att jag ska ta mig till Ockelbo med min runda gula fyrbening. Vi har provat lite trail här hemma och jag förväntar mig inte att komma hem med några superpoäng, utan vi åker för skojs skull!

Westernsadeln har han haft förr och det har fungerat ok, dock får jag nog kolla över det lite då han ökat något i vikt ;)
Westernhuvudlag är jag ägare till själv, sen får vi se vad jag väljer att ha för tyglar till.

Tack för era svar!

Det låter toppen. Ta det bara lugnt o njut av tillfället att testa dig och din hästs kunskaper.
Lycka till igen!
C

Nu har jag inte full koll på prova-på och E-nivå, men kolla upp innan om du måste ha skjorta och jenas, fast det kanske du hade tänkt ändå? :) Det står nämligen i regelboken att man måste ha, iaf på D-nivå och uppåt vet jag säkert.

Jag måste vara den mest korkade i hela Gävleborg just nu.

Är det uppe till höger som jag ska skriva i Prova på, eller nere bland de små rutorna med tävlingklasser?

Och vad skriver jag därnere i rutorna (tävlingsklasser) Bara "klass 9" eller???

Snälla hjälp!

leta upp klassen, sedan den kolumn som står för det du ska tävla (open/youth osv) och sedan skriver du vilket nummer klassen har i propositionen, alltså bara till exempel "9"

Och det är uppe till höger som du skriver "prova på" :)

leta upp klassen, sedan den kolumn som står för det du ska tävla (open/youth osv) och sedan skriver du vilket nummer klassen har i propositionen, alltså bara till exempel "9"

Och det är uppe till höger som du skriver "prova på" :)

Precis så gjorde jag. Jag har skickat anmälan (igår) så den ska vara inne i tid och jag har betalat avgiften.
Knapplån
Idag fick jag låna utrustning av en kamrat (älskar mina vänner:love:) som ska provas in och kännas lite på.

Så i morgon ska jag ringa och boka en transport.

Väl mött i Ockelbo hör ni!;)

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Distans Hej! Till nästa år har jag tänkt "utforska" det här med distanstävlingar, har alltid velat prova på men har inte haft en chans på grund...
Svar
1
· Visningar
3 736
Relationer Skriver i ren desperation, anonymt nick, kommer säker bli ett långt inlägg, behöver skriva av mig, och om någon har råd eller tips så är...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: tuaphua
·
Western Hej! Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig! :banana: Jag har bestämt mig för att gå all in för western efter att ha provat på...
Svar
6
· Visningar
2 185
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka