Tävlings tips

Hästtjejen.2022

Trådstartare
Hej alla hästmänniskor! Jag är 12 år och tävlar regelbundet på ridskolehästar på min ridskola 70 cm hoppning lätt c1 dressyr. Någon som har några tips vad man kan tänka på vid tävling?

Du behöver nog specificera din fråga något.

Svar kan ju vara allt från halvhalter innan hörnpasseringar till hur man väljer tävlingsplatser efter underlag.

Ha god tid på dig så du inte behöver stressa. Ha tid att gå banan ordentligt, gå på toa innan du sitter upp tex.
Fråga någon vuxen om tips och råd på tävlingsdagen.
Och kom ihåg att förberedelserna innan är minst lika roligt som själva tävlingen! Putsa utrustningen ordentligt, fläta manen, rykta och välj ett fint schabrak!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: Ramona
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 552
Senast: Murray
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 318
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Köpa eller hyra?