Tävlingen idag =)

J

jappisen

Då var tävlingen avklarad och vi är är nöjda. Det var tråkigt väder och ösregnade och var riktigt blött och lerigt. Gick dit och trodde aldrig vi skulle klara det i sånt väder då jag vet att min hund inte lägger sig så gärna i blött gräs. Han är lite fin i kanten hehe.
Men vi fick ett första pris och fick idag vårt LP 1 :D

Här är poängen och bedömningen:

Platsliggning : 10
Tandvisning : 10
Linförighet: 9 ( lite studs i språnget)
Läggande : 0 ( hunden står. Han stannade tvärt men la sig inte vilket brukar vara hans bästa moment. )
Inkallning: 9,5 ( lite studs)
Ställande: 8,5 ( pendlar lite vid start)
Apportering: 10
Hopp över hinder: 9 ( Studs vid förare)
Helhetsintryck: 10 ( Jättetrevligt Ekipage)

Som ni ser så har jag en studsig hund som älskar detta och ju blir så glad att han lägger in lite glädje skutt här och var. Det är charmigt även om det drar ner poängen lite. Nu är vi alla glada och nöjda=). Folk kom fram efter och sa att jag hade en jätteduktig hund och att det var kul att se en liten hund så duktig hehe. Förstår inte varför folk tror att små hundar inte kan?

Sv: Tävlingen idag =)

Grattis till ett jättefint resultat och kanonbra poäng:banana:
Vad härligt att du har en så glad hund som tycker att lydnaden är jättekul! Vad är det för ras du har... japansk spets, eller?
Mvh pumah

Va´kul. Grattis. Vad har du för hund? Vet också folk som tror att en liten hund inte kan nånting och inte går att dressera. Inte är dom sämre än en större hund. Vet av erfarenhet. Har även haft små smartisar i mitt liv, inte bara schäfrar.
Nu får du bjuda honom på något godis ikväll.

grattis! för oss gick det helt åt skogen. såhär dåligt har det aldrig gått någonsin. 6 fick vi i fria följet, trots att han gick så bra som han aldrig gjort förr. och vi brukar få 9: or... jag brukar aldrig klaga på domarnas bedömning, men idag blev jag rätt sur. visserligen nollade vi bort uppflyttningen helt på egen hand, men ändå.

Grattis till ett jättefint resultat och kanonbra poäng:banana:
Vad härligt att du har en så glad hund som tycker att lydnaden är jättekul! Vad är det för ras du har... japansk spets, eller?
Mvh pumah

Jag har en dvärgpudel. Ja dte var härligt att se att han had eså kul idag trots att dte var skit väder. Han brukar knappt vilja gå ut i regn annars och idag hade han så kul på planen. Dommaren och tävlingsledaren skrattade flera gånger åt honom i ringen och sa efter att det var en söt och charmig liten filur jag hade haha.

Va´kul. Grattis. Vad har du för hund? Vet också folk som tror att en liten hund inte kan nånting och inte går att dressera. Inte är dom sämre än en större hund. Vet av erfarenhet. Har även haft små smartisar i mitt liv, inte bara schäfrar.
Nu får du bjuda honom på något godis ikväll.

tackar tackar. Ja han har fått gott om belöning :D. Jag har en dvärgpudel. Nej visst kan även små hundar., Dock är det kanske lite mer jobb med vissa raser men allt går bara man tränar.

grattis! för oss gick det helt åt skogen. såhär dåligt har det aldrig gått någonsin. 6 fick vi i fria följet, trots att han gick så bra som han aldrig gjort förr. och vi brukar få 9: or... jag brukar aldrig klaga på domarnas bedömning, men idag blev jag rätt sur. visserligen nollade vi bort uppflyttningen helt på egen hand, men ändå.

tack=) Vad tråkigt att det inte gick bra för er. Jag såg inet dig där. Hur dags var ni där? Det var ju riktigt skit väder idag och många som fick dåliga resultat. Jag hörde också att vissa dommare var hårda med poäng idag. Vet hur det känns att missa på saker hunden kan. Min missade ju på läggande som han fått 10 på nästan alla andra gånger vi tävlat. Det är en av hans bästa moment. Sen svajade han lite när han gick vissa gånger för det var små lerhögar på planen som han inte ville gå i hahah. Sura poäng men jag förstår att man inte vill gå i det haha.

Grattis :bump:
Jag skulle vilja se min prinsessa på platsliggning i leran :smirk: Hon är så känslig och har ju heller ingen päls som synes på magen.

Grattis :bump:
Jag skulle vilja se min prinsessa på platsliggning i leran :smirk: Hon är så känslig och har ju heller ingen päls som synes på magen.

Tack =)Oh nej då är det inte lätt. Min är väldigt känslig för vått och kallt underlag. Därför det känns extra kul att han låg.

Tack så mycket för alla gratulationer från oss båda =)

Vilka härliga poäng!
Synd på nollan bara.

Min hund är också en studshund som gärna hoppar in på plats. Ger nerdrag även för oss, men jag är inte ute efter nån SM-placering så jag känner att så länge hon är glad så är det vikigast!

Vi har själva tagit vårt första förstapris nu i höst, så i vår hoppas vi på vårt LP1.

Hoppas du ursäktar att jag babblar på i tråden ;).

Vilka härliga poäng!
Synd på nollan bara.

Min hund är också en studshund som gärna hoppar in på plats. Ger nerdrag även för oss, men jag är inte ute efter nån SM-placering så jag känner att så länge hon är glad så är det vikigast!

Vi har själva tagit vårt första förstapris nu i höst, så i vår hoppas vi på vårt LP1.

Hoppas du ursäktar att jag babblar på i tråden ;).

Ja visst kändes det surt med nollan och speciellt på ett moment som är hans bästa i vanliga fall och som jag vet att han kan perfekt.
Håller med om att jag hellre ser att min hund också studsar och har kul. Nej det är absolut inga problem, bara klul att höra vad ni har för erfaranheter och att ni tävlar. Lycka till med ditt LP.

tack=) Vad tråkigt att det inte gick bra för er. Jag såg inet dig där. Hur dags var ni där? Det var ju riktigt skit väder idag och många som fick dåliga resultat. Jag hörde också att vissa dommare var hårda med poäng idag. Vet hur det känns att missa på saker hunden kan. Min missade ju på läggande som han fått 10 på nästan alla andra gånger vi tävlat. Det är en av hans bästa moment. Sen svajade han lite när han gick vissa gånger för det var små lerhögar på planen som han inte ville gå i hahah. Sura poäng men jag förstår att man inte vill gå i det haha.

vi var där vid halv 12. ja, hade han bara varit jämnt och motiverat snål med betygen hade jag inte klagat. men det blir bara så ologiskt när han ger en tia på sittandet i grupp, trots att han pep lite och var ganska orolig, och sedan en sexa på ett väl utfört moment. men men, det har varit rabalder kring denna domare förr.

Usch för dessa regn.

Men stort GRATTIS till LP och jättebra poäng :D :banana:

vi var där vid halv 12. ja, hade han bara varit jämnt och motiverat snål med betygen hade jag inte klagat. men det blir bara så ologiskt när han ger en tia på sittandet i grupp, trots att han pep lite och var ganska orolig, och sedan en sexa på ett väl utfört moment. men men, det har varit rabalder kring denna domare förr.

Ja det är tråkigt när de 'r så. Är det ett bra moment så ska man så klart ha poäng för det. Jag hade en sån domare i Malmö förra året. Han gav inte en enda tia till någon trots att vissa gjorde momenten perfekt. Det högsta han gav under hela tävlingen till alla var 8,5. Det blev sånt tjafs efter eftersom nästan ingen klarade 160 gränsen pga hans låga poäng och vi var 19 i gruppen och många jätteduktiga.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 235
Övr. Hund Jag kan ta kritik, jag anser kritik vara nödvändig och något man lär sig av! Men igår när vi hade avslutning på grundkursen försvann...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 192
Senast: Shark
·
Övr. Hund Ja, så har man alltså tävlat lydnad med saluki... En skendräktig sådan. En skendräktig segpropp ;) Jag längtar nästan tillbaka till då...
2
Svar
25
· Visningar
2 582
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Nu kommer en liten skryttråd från mig ;) Idag debuterade jag och Nova i lydnadsklass 1, har inte ens varit på en träningstävling innan...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: solan64
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30