J
jappisen
Då var tävlingen avklarad och vi är är nöjda. Det var tråkigt väder och ösregnade och var riktigt blött och lerigt. Gick dit och trodde aldrig vi skulle klara det i sånt väder då jag vet att min hund inte lägger sig så gärna i blött gräs. Han är lite fin i kanten hehe.
Men vi fick ett första pris och fick idag vårt LP 1
Här är poängen och bedömningen:
Platsliggning : 10
Tandvisning : 10
Linförighet: 9 ( lite studs i språnget)
Läggande : 0 ( hunden står. Han stannade tvärt men la sig inte vilket brukar vara hans bästa moment. )
Inkallning: 9,5 ( lite studs)
Ställande: 8,5 ( pendlar lite vid start)
Apportering: 10
Hopp över hinder: 9 ( Studs vid förare)
Helhetsintryck: 10 ( Jättetrevligt Ekipage)
Som ni ser så har jag en studsig hund som älskar detta och ju blir så glad att han lägger in lite glädje skutt här och var. Det är charmigt även om det drar ner poängen lite. Nu är vi alla glada och nöjda=). Folk kom fram efter och sa att jag hade en jätteduktig hund och att det var kul att se en liten hund så duktig hehe. Förstår inte varför folk tror att små hundar inte kan?
Men vi fick ett första pris och fick idag vårt LP 1
Här är poängen och bedömningen:
Platsliggning : 10
Tandvisning : 10
Linförighet: 9 ( lite studs i språnget)
Läggande : 0 ( hunden står. Han stannade tvärt men la sig inte vilket brukar vara hans bästa moment. )
Inkallning: 9,5 ( lite studs)
Ställande: 8,5 ( pendlar lite vid start)
Apportering: 10
Hopp över hinder: 9 ( Studs vid förare)
Helhetsintryck: 10 ( Jättetrevligt Ekipage)
Som ni ser så har jag en studsig hund som älskar detta och ju blir så glad att han lägger in lite glädje skutt här och var. Det är charmigt även om det drar ner poängen lite. Nu är vi alla glada och nöjda=). Folk kom fram efter och sa att jag hade en jätteduktig hund och att det var kul att se en liten hund så duktig hehe. Förstår inte varför folk tror att små hundar inte kan?