BernT

Trådstartare
Kan man tävla tre helger i rad? Och sedan är det ett brejk på typ 2-3 veckor till nästa?
Är bara 90 och 1 m som kommer tävlas, ev 110 på sista.

Sv: Tävling

Om hästen är tränade för detta och du tar det ganska lugnt veckorna emellan tävlingarna och efter sista tävlingen tycker inte jag det är nån fara iaf :D

Det är nog ingen fara så länge du inte tränar imellan tävlingarna... Och sen så beror det väl lite på hur pass tränad hästen är och hur gammal den är..:D

Javisst, sålänge du känner att du & hästen pallar de så tycker jag de skulle väl gå bra :D

Vilka smiley-missbrukare alla blivit då :p
Hästen fyller nio i år och är i tävlingskondis.
Och jag kommer nog bara rida ut lite lätt och markarbeta någon dag under veckorna.

på min förra ponny tävlade vi nästa varje helg hela förrförra sommaren och han tog inge stryck av det! den enda så inget gillade det var min mamma för hon var tvungen att köra!:smirk:

Ja, det tycker jag du kan göra, då du skriver att hästen är 9 år och i tävlingskondition.
Så länge du rider en klass per tävling blir det ju inte jobbigare än att hoppträna en gång i veckan. Som tidigare nämnt i tråden behöver man ju inte hoppa banor på 160 på träningarna emellan =)

Ja det kan du. Tycker du ska se till individen och vara uppmärksam på hur din häst reagerar. Kanske behöver du inte hoppa en massa veckan mellan tävlingarna heller.

Jag tycker nog att det går bra :) om det dessutom blir tävlingsuppehåll 2-3 veckor sedan :) som andra redan skrivit kan du ju undvika att hoppträna i veckorna emellan. Lycka till :D

Ja det tycker jag, iaf om det är hyfsat nära och hästen är tävlings- och resvan.
Sen är det ju inte omöjligt att stryka sig från ngn start om det inte känns helt hundra :)

Min ska också gå tre i rad. Men vi ska inte åka alls långt, å han är världsbäst på att resa :D Dessutom tävlar vi inga spec. stora klasser. Rider ganska försiktigt mellan helgerna, och känner efter, som PF sa så går det ju alltid att stryka sig om de inte känns fräscha. :)

Ja det tycker jag, iaf om det är hyfsat nära och hästen är tävlings- och resvan.
Sen är det ju inte omöjligt att stryka sig från ngn start om det inte känns helt hundra :)

Den första är på hemmaplan faktiskt :p
Sen den andra är ca 10 mil bort och den tredje kanske är 12 mil, enkel resa.
Han är resvan, och någorlunda tävlingsvan, är ju ute för att få mera rutin :)

jag ser det som att är hästen vältränad, har muskler och en bra kondis, då tycker jag att hästen gott och väl kan tävlas flera helger i rad, jag menar, jag tycker inte att tävlingar sliter så mkt mer på tävlingshästar på lägre höjder gör en vad kanske träningar för instruktör kanske gör. och vi har juh tävlings terminen för att våras tävlings hästar ska pumpas lite mer, medans det sedan blir lugnare veckor med vila o träning.

Jaa men gud ja! Haha jag kommer att tävla 3 helger (LB,LA)/(LA,LA)/(LB,LA & LB, LA) varav den sista helgen är ett meeting!

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 319
Senast: Murray
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar