Milosari

Trådstartare
shiiit... jag kanske kanske ska tävla på söndag... tävlingsdebut alltså! riktigt nervös börjar jag bli redan. något jag ska tänka på?

Sv: tävling

*ha ha* Allt du tänker på innan kommer du att glömma när du väl står där :) Efter kanske 10 tävlingar så börjar ens hjärnceller fungera...

Man får andas lyssna på tävlingsledaren och ta det lugnt och framförallt HA ROLIGT!!!!

tänk inte så mycket, brukar bli bäst då...

Nä, men ha inte händerna på ryggen, titta inte på hunden så mycket, och beröm massor mellan momenten (helheten är ju faktiskt viktig trots att det bara är koff 1). Har faktiskt pratat med domare som sagt att ett ekipage där ägaren är glad (inte flamsig osv) och tar det lätt är man lite snällare mot, kanske ett halvt poäng på nåt. Inga dubbelkommandon, stirra inte på hunden under platsliggning, kan dra upp den.

Lycka till och berätta hur det gick!!!!

//E- som ska ut i november med den unga W-damen.

men det är ju MÖRDARHUNDEN jag ska tävla med :crazy: tänk om det slår slint i skallen på henne? min pojkvän vill nästan inte titta för det kan bli så pinsamt... fast å andra sidan har jag sagt till min tränare att går det åt skogen kommer jag peka på honom och säga att det är hans fel :angel: och det har han gått med på! :eek:

le alltså. trycker man tungan mot gommen och öppnar munnen lite så ser det ut som om man ler. det är väl så jag får göra...

snubbla inte på hunden heller;)

Men om det slår slint i skallen på henne så kan du ju skylla på det :angel:

Det kommer gå så bra så...

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 912
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 870
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar