Tävling = Lite frågor

Z

Zannaah

Nu ska jag ju evt. var med på världens största tävling * :angel: * , en liten keppni :P! Men jag har lite frågor som jag är osäkra på.

1. När man vänder, vänder man sig då "inåt" eller vad man ska säga.
2. Man får ju välja vilken / vilka gångarter man vill, men får man byta gångart när man vill?

Förlåt om ni tycker att mina frågor var helt meningslösa, men är väldigt osäker. Inte så stor tävling, gå inte att göra bort sig totalt, men tillräckligt för att man ska skämmas :crazy: !

Sv: Tävling = Lite frågor

När du vänder på banan gr du det inåt eller utåt, vilket du vill. Vändningen bedöms ju inte.
Är det firmakeppni eller gaedingakeppni?
Om det är firmakeppni visar du vilka gångarter du vill, företrädesvis det hästen är bäst på/flottast i. Du får växla gångart som du vill.
Gaedingakeppni rids ju i A- och B-flokk och han egna regler.

/Malin

Sv: Tävling = Lite frågor

Firma Keppni. Så jag kan vända åt vilket håll jag vill & jag kan byta gångart när jag vill :p? Låter prima :D! Ska variera med tölt & galopp, men vill bara visa något varv eller två långsträckor med galopp, då jag inte vill pressa henne för mycket.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 507
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: Jag har ett varumärke som företaget X använder och tjänar pengar på, i sina produkter. Nu har företaget bytt ekonomisk...
Svar
10
· Visningar
935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka