Tävling-kavaj.

S

_smirnofff_

Går det bra att tävla i en VANLIG kavaj? Inte en som är gjord för att tävla i? :crazy:
Någon som gör/har gjort det?

Sv: Tävling-kavaj.

jag har själv inte gjort det men min syster gör det och ingen har sagt något än. Och just den kavajen är faktiskt riktigt snygg att tävla med ;)

har tyvärr inte bilderna på denna datan då jag är hos en kompis men ska se om jag hittar någon när jag kommer hem ;)

Jag rider i en vanlig kavaj och har gjort det i nästan två år nu tror jag.. Min blev stulen på en tävling och då var den vanliga det enda som fanns att tillgå. Jag tycker att det är underbart! Dom är tunnare, mer rörliga och snyggare tycker jag.. Det måste ju som sagt vara sprund på dom, men det har inte jag på min. :angel: Har blivit tillsagd en gång, men bara att jag borde fixa det. Den är ju ändå så kort att det inte är någon risk att den fastnar eller att man sätter sig på den. Har ridit mycket nationellt+elit i min, och ingen verkar bry sig. Många komplimanger har jag fått för hur den ser ut också, många som kommer fram och frågar vart jag har köpt den. :p

bara kavajen uppfyller kraven på tävlingsjacka så spelar det ingen som helst roll om du köpt den i en ridsportbutik eller vanlig klädaffär.
Den ska vara figursydd, knäppt fram och ha sprund bak och den får inte vara midjekort.

Orsaken till att det måste vara sprund är säkerhet. Om den inte har sprund kan den haka fast i sadelns bakvalv. I dressyr skulle det kanske inte göra så mycket, men i hoppning där du ska upp ur sadeln åtminstone över hindren så är det mindre bra att sitta fast.

inte midjekort? :eek:
(tänker på mitt ev. inköp, en piekur skarlett)

Jag har ju tyvärr inte det. Bara bilder när vi hoppar, och då syns den inte så bra. Jag ska försöka ta ett kort under tävlingarna i helgen, så det syns hur den ser ut!

Jag såg en ryttare en gång på en regional LA eller liknande som red med en vanlig, grisrosa kavaj! Hon hade ett helt set rosa med kavaj, schabrak och lindor, så det blev riktigt snyggt!! :d

Diana

Pikeur Scarlett är väl midjekort?!

Kom på att jag har en grå kavaj med glitterränder, den har sprund men är nog lika kort som scarlett-kavajen. den är ganska djup i "urringningen" och har bara två knappar fram. Skulle jag kunna få ha den? :D

Har en bild på kameran men kameran kronglar :/

VAd e sprund? är det när den är delad på baksidan lr?

kan det vara snyggt med rosa kavaj? hoppas det var ett b ponny ekipage...

Justfan :p Midjan sitter ju inte där man har byxorna nuförtiden :o Tar alltid fel på de där! Haha, sorry.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Freazer
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar