Tävling i kba 1 oktober

S

Showjumping

Är det någon här som skall tävla i kungsbacka den 1 oktober? :) (Dagen efter 4-års)..Skall starta min unghäst då för första gången i 1 m :D

Sv: Tävling i kba 1 oktober

Okej :D Då kanske jag ser dig ;) Inte för att jag vet vem du är men aja :D

Fotade du unghästarna?? Hörde du Åkes taskiga kommentar om Anna Emanuelssons ritt/ häst :mad: Hon blev väldigt ledsen för den sa hon, så säger man bara inte :( Skitgubbe :mad:

Nej jag fotade nästan ingenting då det inte blev något på korten eftersom jag glömde blixten hemma..:mad:

Nej jag hörde inte vad han sa, missade det helt! Vad sa han?

Han sa att utan en stjärnryttare på så hade detta varit en katastrofrunda,och att den bara kan bli bra med en toppryttare på den gick och tjabba lite emot bettet och det var ridbarheten han menade på. Men det var en stooor häst och lite valpig.

Men det var helt okey med en annan häst som var lika dålig i munnen sas bara för att det var franskt blod i "och dom är ju ofta sådana"

Vad sjutton är skillnaden i dagsläget :eek:

Konstiga bedömningar överlag och väldigt varierande, en del dömde dom för framtiden och en del inte :confused: Får inget grepp om vad det går ut på efter dessa bedömningar.

Angelie Von Essen red en Cento - avkomma . Fy faaaaaaaan vilken häst och vaaaaaaaaaaad den hoppade :love: :love:

Skylla på blodet fy fasen vad dåligt, tror bara det är fördommar det där, taskigt..!
Vill han se en häst som tjaffar med munnen vid hoppning så kan han få komma hit och se på äkta tjaffs! :rofl:

Jag missade hennes häst!! :cry:

var det någon mer än jag som tyckte att det var konstigt att ha två kombinationer i en lokal 1m? bara undrar...
//sara

Men det hade dom väl inte? Dom hade väl bara en kombination med 2 galoppssprång emellan. Var fanns den andra?

Det gick inte bra :(

Det började med en usel framhoppning, fick inte ett enda bra språng på oxern :crazy: La min häst fel hela tiden..

Sedan inne på banan kom jag nära på alla hinder utom typ 3 st :o Men min häst var sååå snäll och hoppade ändå :love: Men vi rev tyvärr ett hinder vilket var helt mitt fel! Var så sjukt sur på mig själv efteråt :mad: Red såå dåligt :(

Men jag skyller på att jag bara har haft min häst i 3 ½ vecka, och det var min första tävling på 7 månader pga en annan skadad häst..

ni kanske såg mig? En brun storhoppande häst med en kass ryttare? :o

Jag såg olympus iallafall :p

Då tror jag att jag såg dig, du la in ett extra galoppsprång hela tiden, alltså du tar bort ganska mkt av galoppen. Du skulle behöva ha en större galopp mer framåt så rytmen blir jämnare då det blir enklare att komma rätt på hinder och särskilt att inte ta bort galoppen genom svängarna.

Jag såg olympus iallafall :p

Jag e rätt säker på att jag såg dig oxå:p
För mig gick det rätt okej, gjorde ovanligt många ryttarmissar i 1 m men gick runt med 1 nerslag i omhoppnigen. i 110 blev det en ryttarmiss o fick ett pet i grunden där.

Fio: Jo dom hade två kombinationer, en i grunden o en i omhoppningen. Både i 1m och 110 om jag inte mins helt fel?

mm jag vet :( Jag har jättemkt problem med galoppen, hade en jättehet ponny så jag har inte vant mig vid att driva på riktigt än..Men min häst är så snäll och räddar mig ändå :love: och nästa tävling SKA jag rida bättre på

Olympus: Oh nej vad läskigt, nu har ju typ alla sett mig haha..

Hehe okej :p

En brun häst med knoppar och svart schabrak, och en dålig ryttare som förstörde allt :(

aa eller veredus..

(okej frågan är varför jag berättar för alla vem jag var när jag gjorde mitt livs sämsta ritt..?)

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
389
Senast: Wenniz
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka