Tävling i helgen??

D

Dextrosol

Har anmält till en tävling i helgen, men funderar på att stryka oss pga vädret. När det nu blivit snö och ishala vägar här nere i Skåne och det är näst intill omöjligt att köra med släpet - undrar jag bara en sak??

Var går gränsen för att arrangörerna skall ställa in?? När det uppmanas att man inte skall ge sig ut på vägarna i vanliga fall, borde väl också en hästtävling inställas eller hur??

Eller är det så att arrangörerna förlorar för mycket på att ställa in så de kör på som vanligt??

Vem vet??

Sv: Tävling i helgen??

Vet faktiskt inte, men vill gärna veta.

Hade tänkt att åka till Örestad till helgen men nu får vi se.

Hur tror du vi gör här i norr med snö å halka hela vintern;)

Nädå, men har man vettiga vinterdäck på både bil och släp brukar det vara lugnt. Men är du ovan att köra i det väglaget borde du nog stanna hemma...

Det är snökaos här nere och det blåser något fruktansvärt. Många vägar är avstängda t.o.m motervägar pga att vägarna snöar igen. De varnar för att man inte ska ut och köra pga många olycker.

stanna hemma, när både polis och vägverket avråder från att ge sig ut med bil, är det ju ännu värre med släp också.
I onsdags vid 17.00 tiden körde en bil med hästtransport av vägen och välte med hästar i här i Skåne...........jag hade aldrig vågat ge mig ut med hästarna i detta, man kan ju inte enbart förlita sig på att man själv kör försiktigt

Jag sitter själv o kollar Örestads hemsida med jämna mellanrum o hoppas de ställer in så vi får pengarna tillbaka... Tycker det är dåligt om dem inte gör det när man uppmanas o inte ge sig ut på vägarna... Tyvärr så sitter dem väl o hoppas in i det sista att de regn som lovars i natt o imorgon ska göra att de slipper ställa in...

Den transporten var på väg till en tävling!
Och jag kan inte för mitt liv begripa hur man kunde ge sig ut och köra med en transport i det vädret, så viktigt är inte en tävling!
Men till den tävlingen i ondes så hade det tyligen även kommit en del transporten en bra bit i från klubben, begriper det inte....

Örestad ställde in iaf som tur e! De underkylda regnet som kom nu gjorde juh inte saken bättre... eller jo, de blåser inte lika mkt snö nu längre iof! men de e snorhalt precis överallt o hård skare på snön...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige var sedan en vecka tillbaka den enda nationen i Europa där ridsporten arrangerade tävlingar. Nu uppmanas även svenska arrangörer...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 544
Senast: Mineur
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 805
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar