Tävling, Anmälningsavigt

B

_belliisen_

Om man anmält sig till en tävling och t.ex. blir sjuk dagen innan tävlingen, måste man betala anmälningavgiften ändå?
Eller får man tillbaka pengarna?

Sv: Tävling, Anmälningsavigt

Du får bara tillbaka 80% av avgifterna om du har läkarintyg, eller om din häst har veterinärintyg!

inte helt sant.
Enligt TR får du tillbaka avgiften minus en administrativ avgift på högst 100:- om du skickar in läkarintyg (om du inte kan rida) eller veterinärintyg (om det är hästen som inte kan tävla).

Det är alltså upp till arrangörsklubben hur stor andel av anmälningsavgiften du får tillbaka, en del ger tillbaka allt, andra behåller 100:-, de flesta ligger däremellan.

Men islandshästgrenarna går inte under TR, utan vi har ett eget reglemente som heter FIPO.
Så det som yew98fq säger stämmer!

/Malin

Måste man alltid visa läkarintyg?
Jag skulle ha tävlat i helgen men blev fruktansvärt magsjuk i natt, antagligen av en räktårta jag och sambon åt igår kväll. (Han blev också dålig). Nu fanns det inte en chans att jag skulle våga mig iväg i morse, men det är ju kanske lite svårt att få läkaren att skriva nu efteråt att jag "har" varit sjuk?

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka