Var iväg på Blueberry igår! Startade endast D klasser. Provade på Trail o Ranch Trail för första gången.
Femma i Trail, bom i slag o studsig häst som älskar att byta galopp och erbjuder sig mer än gärna på fler sånna än matte bett om
sjua-tia nånting i Ranch Trail, häst TRÖTT efter att stått still o väntat LÄNGE. Släppte grinden tre ggr! för at thon kaxade och ville inte vara med, detta trotts att stelgrind är hennes favorit jämfört med repgrind
+ i den klassen var att hon var så off att hon inte reagerade på lasson som hon annars är lite rädd för o stod som ett ljus i groundtien där jag förväntade mig att hon skulle krypa iväg
Sen kort lunch - på väg sen mot Pleasure så skrapar Syria till nosen mot benet o tränset går sönder!
Tur jag hade en backup med stång på - hitta en kniv, lossa skruvarna för att snabbt byta bett – hinner inte spänna tränset o går in i Pleasuren o hoppas på det bästa. Men nej. I galoppen så rider nån om mig som Syria inte tyckte om o drar bak öronen = tränser åker bak! Syria blir jättesur o flänger massor med huvudet, jag lyckas putta fram det utan att domaren ser men Syria är fortfarande arg på örat, men domaren väder sig igen o vi kan rätta till det helt ordentligt o sen försöka samla ihop sura Syria… Blev en femte placering – kunde alltså blitt bättre :/
Sen Horsemanship red vi ett fint mönster men tabbade med fel galopp o ett byte i railworken - sexa
Western ridig så var Syria trött. Men vi fick en finfin runda där hon inte orkade göra annat är vad som bads av henne och vi VANN!
Kul ärevarv med lite gas och massa roliga byten och sen ett jättehopp över bommen som låg kvar
Mkt nöjd o ser fram emot Open Doors nu på lördag.
Sen är väl planerna här oxå att åka på Agria Western Cups alla tre tävlingar o sen så mkt som möjlig härikring vilket jag fick till ungefär 10 tävlingar
FÅtt ett par bilder utav en klubbkompis man som fotade o bjussar på två här