Tävlande medryttare

C

cinnas

Halloj!

Har haft turen att få tag i en jätteamitiös medryttare till min pålla. Om hon så småningom vill ut och tävla AQHAshower på min pålla, är det möjligt? Hon är liksom jag enbart fritidsryttare. Hur funkar det med amateur-reglerna, att rida någon annans, utanför familjens, häst? Hon får ingen som helst ersättning för att rida kan jag ju tillägga...

Visst har väl WRAS inga sådana regler ang ägarskap och vem som tävlar vilken häst?

Mvh
Cinna

Sv: Tävlande medryttare

Man kan få dispans från AQHA att tävla ett visst ant tävlingar på någon annans häst....:banana:

Jasså, det var något nytt för mig!
Hur fungerar det, är det typ max 5 tävlingar och sedan helt stopp, eller kan man ansöka om "förlängning" några gånger?

Själv har jag fått höra att jag nog inte ens kan få tävla famljens quarter i amateurklasser, bara för att pappas företag står som ägare.
Tydligen ska man inte få tävla företagsägda hästar i amateurklasser, även om nära anhörig är ensam firmateckare för företaget.

Och detta har jag mailat SQHA och frågat om, men dom sade oxå att jag kunde kontakta AQHA och beskriva situationen, så kunde dom kanske låta mig tävla som amateur. Kanske var den här dispensen dom menade??

:smirk: Det enda jag hört ärjust det att man kan få dispans att tävla någon annans häst. Och det handladenog isfom3-5tävlingar eller något sådant ja.. Tyvärr vet jag inte mer....:confused:

men det gäller väl inte alla raser????
Det är bara quarter?

för jag tävlar ju en annans häst.. men bara på D-nivå.. kanske inte räknas då..?

Tack för alla svar!
Det var som jag misstänkte alltså:mad:

Ska lusläsa AQHAs regelbok ang dispans när det är lugnt på jobbet:angel:, saknar bredband hemma.

Jovisst, det finns Open, men hur kul är det att tävla mot proffsen när man egentligen är amatör i ordets RÄTTA bemärkelse. Det finns ju iofs Blåbärsklasser och liknande de första gångerna man är ute, men sen då?

Nää, då får det nog bli WRAS klasser istället, billigare och på närmre håll, för att senare i såfall om amitionen och kapasiteten räcker NRHA.

Silvertail:
Det här gäller BARA AQHAs tävlingar. Tävla du lungt vidare på WRAStävlingar

cinnas skrev:
Tack för alla svar!
Det var som jag misstänkte alltså:mad:

Ska lusläsa AQHAs regelbok ang dispans när det är lugnt på jobbet:angel:, saknar bredband hemma.

Jovisst, det finns Open, men hur kul är det att tävla mot proffsen när man egentligen är amatör i ordets RÄTTA bemärkelse. Det finns ju iofs Blåbärsklasser och liknande de första gångerna man är ute, men sen då?

Nää, då får det nog bli WRAS klasser istället, billigare och på närmre håll, för att senare i såfall om amitionen och kapasiteten räcker NRHA.

Silvertail:
Det här gäller BARA AQHAs tävlingar. Tävla du lungt vidare på WRAStävlingar
Hördemig för lite.. Den dispans jag svamlade om att man kundefå från AQHA gäller på ca 2 tävligar som ett prov om. Tex prov tävling innan köp av hästen...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 873
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Jag har haft egen häst i många år, men kommer nu att tvingas ta bort honom pga skada. Min spontana tanke när han blev utdömd var "ingen...
Svar
12
· Visningar
1 705
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej, Jag är gammal användare här men har visst raderat mitt hotmailkonto som användaren var registrerad på (säger något om hur länge...
Svar
8
· Visningar
2 976
Senast: Marita73
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka