Sv: Tävla!

Ja herre gud...vi får väl se om man kan ta sig samman och anmäla sig dit.
Jag vet inte om jag kommer köra med stängt eller öppet huvudlag..jag får testa när jag tränar & se vad som känns bäst.

Fjunet skrev:
Det gör ni nog.

Frågan är hur jag ska ta mig dit. Hmm.

*hmm* Ja de e ju lite långt för att ta det som uppvärmning! :angel:
Fast sånt brukar ju lösa sig! Du har ju några månader på dig att förvarna ev. chaufför! :D

Jag tar med mig båda hursomhelst.

Förresten, vad menas med detta?
"Nybörjarklass (du har aldrig startat i körning) +40 cm"

RebeckaKihlberg skrev:
Ja herre gud...vi får väl se om man kan ta sig samman och anmäla sig dit.
Jag vet inte om jag kommer köra med stängt eller öppet huvudlag..jag får testa när jag tränar & se vad som känns bäst.

Varför med stängt?

Min sambo kan köra mig om han inte har en spelning då. Annars så ska ändå en i stallet köra två gånger (köra vagnen dit först, sedan hästen), så då kanske jag kan åka med dem.

Det var jag som sa att jag kanske kommer köra med stängt, eftersom min häst gärna vill stanna och stirra på andra hästar. Vore så typiskt om han hade försökt stanna av mitt i banan.

Fjunet skrev:
Min sambo kan köra mig om han inte har en spelning då. Annars så ska ändå en i stallet köra två gånger (köra vagnen dit först, sedan hästen), så då kanske jag kan åka med dem.

Ohh musiker! :)
Vem är det mer från ditt stall som ska vara med då? Någon som är medlem i Åstorp sen innan kanske? *inte alls nyfiken*

Nej, de är inte heller medlemmar än. Men de ska givetvis bli :)

Fjunet skrev:
Det var jag som sa att jag kanske kommer köra med stängt, eftersom min häst gärna vill stanna och stirra på andra hästar. Vore så typiskt om han hade försökt stanna av mitt i banan.

Oj, sorry! Svarade på fel!

Jasså du har oxå en nyfiken häst! haha Då är du inte ensam! :o

Stoooor. Halvblod av den gamla typen. Kraftigt byggd och 183 hög. Han lär stå ut ur mängden ;)

Han blir lite okensentrerad ibland..eller ja...främst när han tävlats på travet, men då är de en 9åring tjej som kört honom..så dom har varrierat mellan öppet & stängt...& stängt har fungerat bäst...men det är ju lite skillnad på trav & precision ...men..det lutar åt öppet för min del

Fjunet skrev:
Förresten, vad menas med detta?
"Nybörjarklass (du har aldrig startat i körning) +40 cm"

Du får 40cm tillgodo mellan konerna-alltså 40cm utöver bredden på vagnen! Så om man kör mitt på så har du 20cm tillgodo på varje sida vagnen!

Liknande trådar

N
Körning Igår när jag jobbade hittade jag en gammal Ridsport från 1982, och i den en artikel om körningen som "slagit till". Där skrevs det om...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka