R

RebeckaKihlberg

Nu vill jag kolla lite mer er kunniga här inne..lite gällande tävling osv.

Jag fundilerar på att ställa upp med min lillkille i Åstorps "slalom cup" & har lite frågor.
Om jag föstått allt rätt så är de en form av precisionskörning och dom har allt ifrån nybörjarklass och uppåt..(jag tillhör nybörjare)

Min stilla undran är om jag behöver licens & isf vilka/vilken.

Något annat man bör tänka på?...klädesel?..annan utrustning?!

Hoppas de inte blev för rörigt!!

//Becky ..

Sv: Tävla!

På slalomcupen är det inga tvång på varken kläder eller utrustning! Jeans och skitsele är okej.

Okej....jag har mailat körsektionen på Åstorp om liceser osv.

Får väl se om jag anmäler mig eller inte...har nämligen en tendens till att bli lite nervös :D .. men om jag ska vara med så vill jag se proper ut..

Kan kolla me tränaren imorgon om han har koll på om det behövs licens och så....

Tack :bow:

Vad skulle man göra utan "sina" Bukefalister?:bow:

RebeckaKihlberg skrev:
Får väl se om jag anmäler mig eller inte...har nämligen en tendens till att bli lite nervös :D ....

Skojar du? Jag skiter redan knäck. Jag har redan accepterat min förlust. Alla kommer ju att springa snabbare än min lille skit! :cry:

Jag tycker vi två kan ta varandra i hand och satsat på att ta oss igenom banan utan att svimma/dö :crazy: ..om de sen ska gå i skritt...fine by me :angel: :D

Jag känner ju min ponny och vet att han ÄLSKAR att tävla & de känns skönt...det är bara jag som måste träna upp mina färdigheter lite och svälja nervositeten....lyckades faktisk "döda" den dom två gångerna jag visade ponnyn på utställning/premiering i år.. *mäkta stolt över mig själv*:banana:

Fjunet skrev:
Skojar du? Jag skiter redan knäck. Jag har redan accepterat min förlust. Alla kommer ju att springa snabbare än min lille skit! :cry:

Ohhh då kanske jag me vågar!!!! :o :crazy: :D

Åh det låter så kul! Om det nu är vad jag tycker det låter som :D Köra slalom fort? Varför ska man ha så långt dit...:devil:

JennyK skrev:
Vad är slalomcup för nåt? Är det bara för shettisar?

Nä då! Alla storlekar och modeller får vara med! :D :banana:

Det är typ träningstävling i precisionskörning. Så någon direkt slalom e de ju inte! :D

Men det finns ju inte ens en "vanlig" precision vid den här tiden här!! Och Clicken är alltid (av nån konstig anledning) mycket piggare i ridhus än ute!! Jag vill rejsa ordentligt, det var så länge sen nu!!

Ja, det får vi göra. Jag har en känsla av att min häst i precis rätt tid, innan start, kommer att hålla på och somna så att jag får gå ur vagnen och dra honom fram mellan portarna :crazy: Han vill alltid ställa sig och stirra på andra hästar, så jag vete fasen hur det ska gå. Jag får nog köpa ett huvudlag med skygglappar.

RebeckaKihlberg skrev:
Jag tycker vi två kan ta varandra i hand och satsat på att ta oss igenom banan utan att svimma/dö :crazy: ..om de sen ska gå i skritt...fine by me :angel: :D

Jag känner ju min ponny och vet att han ÄLSKAR att tävla & de känns skönt...det är bara jag som måste träna upp mina färdigheter lite och svälja nervositeten....lyckades faktisk "döda" den dom två gångerna jag visade ponnyn på utställning/premiering i år.. *mäkta stolt över mig själv*:banana:

Vad roligt!:) Här är det aldrig några körtävlingar överhuvudtaget, förutom uttagningarna till Fjord-SM (typ 1 på hösten och 1 på våren).:mad:

Nora skrev:
Men det finns ju inte ens en "vanlig" precision vid den här tiden här!! Och Clicken är alltid (av nån konstig anledning) mycket piggare i ridhus än ute!! Jag vill rejsa ordentligt, det var så länge sen nu!!

He he! Men e de väder så är dom ute och kör! :D Bara inomhus om det är mycket snö, rikligt med regn eller andra konstigheter med vädret! ;) Snö brukar här ju inte direkt finnas så mycket av! :D

JennyK skrev:
Vad roligt!:) Här är det aldrig några körtävlingar överhuvudtaget, förutom uttagningarna till Fjord-SM (typ 1 på hösten och 1 på våren).:mad:

Ja, man kan ju inte direkt klaga på aktiviteterna på körfronten här! :D Alltid något på G tycker jag! :)

RebeckaKihlberg skrev:

Kan inte jag få va me er? *tävlingsnerverna=0*:crazy:
Vi kan gå och gömma oss bakom er! :D Å hoppas på att vi inte syns! hehe! Ni får ha höga vagnar! :)
Gärna skritt!
Även om min är större än era så skrittar han supersakta, så det kan nog funka! *hihi*

Liknande trådar

N
Körning Igår när jag jobbade hittade jag en gammal Ridsport från 1982, och i den en artikel om körningen som "slagit till". Där skrevs det om...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024