Z

Zacke

Jag har en medryttare på min ponny som ska börja småtävla honom lite nästa år, och jag kan absolut ingenting om hur det går till vid hopptävlingar. :confused:
Hon ska börja på klubbtävlingar eftersom dom behöver lite träningstävlingar och få lite erfarenhet, men om dom vill gå vidare, vad behöver man då? Licenser och sådant alltså.
Och om någon kan ge tips om andra saker som är bra att tänka på vid tävlingar skulle jag bli väldit tacksam!!!! :D :bow:

Sv: tävla?!?

Klubbtävling: Grönt kort (tror jag i alla fall. Om jag inte minns fel så är det dock upp till varje klubb om det är krav på Grönt kort eller inte!)

Lokaltävling: Ryttarlicens (lokal), grönt kort. Ingen licens behövs till hästen/ponnyn.

Regional: Ryttarlicens (nu en dyrare licens), grönt kort. Dessutom behövs nu också licens till hästen/ponnyn.

Oavsett klubb-, lokal- eller regionalnivå så behöver ponnyn mätintyg och vaccinationsintyg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 963
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024