Tävla på sidepull?!

S

Shlinn

Hej, måste bara fråga här om det är någon som vet om man får tävla hoppning på regional/nationell nivå med sidepull???

extremt tacksam för svar!!!

Sv: Tävla på sidepull?!

Jag vet inte
men man får ju tävla hoppning med hackamore
så egentligen borde man ju få rida med sidepull....

jag tror att man får tävla med detta. det räknas ju som ett träns. har själv sätt 2 hästar me det på regional

Jag svarade på samma fråga häromdagen, så om du sökt borde du ha hittat det.
Men här kommer svaret igen:
på häst ja, på ponny nej.

Som ylva svarade. Det är fri betsling på stor häst i hoppning.

Varför får man inte tävla med det med ponny det är ju mkt orättvist :(

Dåliga regler,d et ska väl vara liak för alla :/

ibland behövs det annorluna relger för ponny då det finns fler unge ryttare som inte är så duktiga på att rida.
så jag är inte iaf inte emot många av reglerna på ponnytävlingar...

nu skulle det absolut behövas en regel att man inte får tävla på pessoa, både på ponny och häst

Mm, men tycker det är lite orättvist mot dom som kanske inte kan tävla med vanligt bett eller hackamore!
Ah pessoa borde tyvärr inte finnas :(:(

Som har ponnysar då, för även om det finns sånna som inte kan rida med det så borde dom som kan rida med det inte få lida :/

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Roheryn
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 321
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix