Tävla på lördag

Reykur

Trådstartare
Ska Hoppa Faline på en 0.70 klass. I två faser.
Någon som har nått litet tips..?
Jag har bara hoppat henne på ännu lägre hinder, och aldrig tränat nå omhoppning.. framridningen har bara ett hinder, och jag vet inte alls hur hon är att gasa lite på.. ska jag våga köra lite extra om vi blir 0:or?
eller köra säkert och komma sist? :crazy:

Jag skulle 'köra säkert'. Bra vägar, bra tempo, bra balans även i fas 2.

Vi körde på säkerhet.
Tog det lugnt och försiktigt över hindrena.
Kom tyvärr inte till omhoppning, hon bröt ut på ett hinder som solen låg på (hua! läskigt :crazy: ) så vi fick 4 fel..
Men jag äör nöjd, hon gick bra och jag red bra *skryt Skryt* så det blir nog fler tävlingar på henne :D

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 090
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 244
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar