tävla på gotland

panzy

Trådstartare
hur tar man sig dit? att man får ta båten förstår jag ju, men hur krångligt är det? hur lång tid tar det? (från Oskarshamn?) kostnad??

vad säger hästarna om att åka båt? behöver man åka flera dagar innan el åker man båten över dagen innan tävling?

vill ha alla era erfarenheter om att åka båt med häst...

Sv: tävla på gotland

Det är plättlätt att ta båten över.
Det tar ungefär tre timmar (antar att jag åkte från Nynäshamn dock), och jag har för mig att jag betalade ungefär 1600 kr för bil med trailer och två personer, tor.

Man får gå ner på bildäck en gång i timmen och de två gångerna jag varit över har det varit väldigt lugnt och fint där nere. Alla hästar verkar lugna. Det är troligtvis betydligt bekvämare att åka båt än att stå och skaka bakom en bil...

Vi har åkt över dagen innan tävling, och hem dagen efter och ritten har gått bra båda gångerna (50 km första gången och 120 km andra gången).

Båtresan är absolut inget som får mig att tveka att åka till gotland! Som ryttare är det trevligt att få ägna flera timmars resväg åt att sitta och fika, äta, sova och prata strunt.

Senast ändrad av en moderator:

det låter ju bra =) blir en dyr tävling bara, men skulle så hemskt gärna vilja rida på gotland, kanske inte i år men absolut i framtiden :)

Ring Grupp och specialresor och boka förjebiljetter de har alltid specialpris om man ska över på idrottsevenemang. Från Oskarshamn tar resan 2 h och 40 min. Säg till i informationen ombord på båten så får ni gå ner varje timme. Skulle det vara oroliga är personalen hjälpsam på det sätt de kan. Jobbar själv på terminalen i o-hamn.

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 762
Senast: sjoberga
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna