Tävla oreggad islandshäst?

saga05

Trådstartare
Jag har en islandshäst (5 gångare) som e reggad svensk ridponny pga fader okänd..
Får jag tävla med henne? Åka på kurser med henne?:confused:
Hoppas någon kan hjälpa mig svara på mina frågor:)

Sv: Tävla oreggad islandshäst?

Du får inte tävla henne påislandsdhästtävlingar, hur det är med de skojtävlingar som anordnas vet jag inte men de borde du få för de kollar inte passet ens.. iaf inte å de jag åkt iväg på.

Kurser får du självklart åka på=)

Kurser får du åka på :) och tävla på inofficiella tävlingar, men tyvärr inte på vanliga klubbtävlingar inom SIF

Kurser får du åka på :) och tävla på inofficiella tävlingar, men tyvärr inte på vanliga klubbtävlingar inom SIF

Reservation på det, långt ifrån alla inofficiella tävlingar är öppna för hästar som inte är reggade som renrasiga. Det här måste man kolla med varje arrangör faktiskt.

Jag har en islandshäst (5 gångare) som e reggad svensk ridponny pga fader okänd..
Får jag tävla med henne? Åka på kurser med henne?:confused:
Hoppas någon kan hjälpa mig svara på mina frågor:)

Som de andra skriver får du inte tävla offeciellt men inofficiellt. jag tävlade en del i inofficiellt (i Sundsvall, på Dille och på wången) med min förra häst och stötte aldrig på några problem men var dock alltid noga med att fråga arrangören så att det var okej att jag deltog med en oreggad häst.

Kurser kan jag inte se några problem med heller.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 955
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix