tävla, men manen då?!

busigdemon

Trådstartare
har haft en exem häst på inridning i snart ett år nu, o har fått ett tillfälle att tävla i helgen som kommer SbRW ska ha ltie D-klasser som vi ska vara med i, som ett sista minne utav våran tid tillsammans :(
men exem, trotts täcke o massa skumma medel har lett till en rätt så ful man...
hur kan man få den hyfsat snygg?
15022834.jpg
[/url][/IMG]
15022833.jpg
[/url][/IMG]
15022832.jpg
[/url][/IMG]

Senast ändrad:
Sv: tävla, men manen då?!

Jag skulle nog rakat. Alt.skurit ner den och försökt fläta men det ser ut som om det vore enklast att raka...det är snyggare än att ha ett sånt...eh, *ursäkta* rufs;)

Håller med föregående att det skulle vara snyggast att raka eller iallafall kilppa av (ursäkta uttrycket :crazy:) korvarna som hänger på främre delen av mankammen.

Lycka till :banana:

Exem hästar är snyggast i stubb :rofl: Jag har två hästar med stubb man, båda har exem.

Man skall tvätta dom med diskmedel sedan skall man ta på Rapsolja så dom inte blir torra. ;)

MVH Malin!

jo stubba låter ju vettigt nu när ni säger det allihopa...
ska få godkännande från ägaren bara, då detta "bara" är en foderhäst...
tackar:bow:

stubba tycker jag låter som en bra idé :) Lägg gärna ut bilder så får vi se hur han blev! Lycka till i tävlingen!:)

Klipp bort "testarna" som är kvar, red ut manen som är kvar och stubba till den...blir nog superbra :D

Bara en liten följdfråga - vilken klubb är SbRW? Eller menar du SbWR? Om i så fall - har de D-tävlingar i helgen? Var?

kom på att jag skrev fel, det ska nog var SbyRW som i strängnäs byggdens western riders...

har kommti halvvägs, då manen var van vid att ligga ner så gick det inte att klippa som mkt mer, men ska gå ut med rakaparaten imorrn igen nya bilder då ;)
men så här ser det ut just nu, eller ja igår, har själv inte varit ute till hästen idag, det fick mamma göra...
15085874.jpg

15085875.jpg

så här mkt klippte jag bort med saxen :eek:
ser nog mindre ut än vad det var...
15085876.jpg

Senast ändrad:

Det blev lite bättre :) Skulle nog stubbat helt. Hur blev slutresultatet? :bump:

Bättre än från första början men ta ännu mera. Det tar inte så lång tid för man att växa ut så om det blir kort kort så växer det nog ut finare sen.

ja jag säger som dom andra..bättre än förut, men kanske inte toppen än:)
Jag tycker du ska raka av alltihop, den växer snart ut igen. Han har ju rätt maffig och fin hals så den skadar inte att få synas lite extra några månader:)

så här ser det ut nu, lite dåligt ljus men så blir det när man jobbat :)
15133508.jpg
[/url][/IMG]
15133507.jpg
[/url][/IMG]´

vad tycks?:)

Helt ok :) Mycket bättre än de första bildarna.

det där blir super! Ska du låta den växa sig lång igen elle ska du köra stubb på herrn?

Hon ska tillbaka till sina ägare här i höst/vinter, så jag vet inte hur det blir, men troligtvis så blir den lång o fin igen...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
744
Senast: cassiopeja
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Constance
·
Hästmänniskan Jag har fått ett kan man tycka angenämt "problem". Hur som helst så har jag en tvåårsvalack med i mina ögon en mycket god stam för den...
Svar
10
· Visningar
1 275
Senast: rebus
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 284
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar