Tävla med sulor i aprill/maj?

Kraxi

Trådstartare
Jag ska sko idag, bor i sthlms området.
Vi har ju fortf snö kvar.

Jag skor om var 7-8 v.

Får man i slutet på april tävla med snösulor (har snowgrips, de är ej heltäckande)?
Planerar även att tävla första helgen i maj, vilket kommer att vara innan skoningsperioden.

Eller ska jag sko utan snowgrips?

Sv: Tävla med sulor i aprill/maj?

[Jag skulle sko utan bara du har broddarna kvar så kanman ju fixa egengjorda tillfälliga snösulor om man vill rida ut.

Men varför ska man inte få tävla med snösulor? då får man ju inte tävla på vintern öht. Men de får ju inte väga mer än 250g per ben vilket iaf inte mina gjorde.

Jag tog bort sulorna nu vid sista verkningen/skoningen, när leran kommer så kan sulorna och skorna bli ett minne blott. Sulor är kända för att kapa sömmarna så risken för tappskor ökar alltid när man skor på med dem, i kombination med lera så blir risken oerhört stor.:crazy:

Det lilla som finns nu gör varken till eller ifrån, att släpa på sulor in i maj månad, never för oss.

Vi har fortfarande en del snö. Väldigt irriterande då jag tog bort sulorna nyligen och då kändes det som vår i luften. Och så kom vintern igen blä. Gillar vinter men nu är jag trött. Hit med värme och sol!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Funderar lite på när ni sätter på era hästar snösulor? Min häst ska skos under v 47 och det är ju inte säkert att det kommer snö...
Svar
11
· Visningar
1 163
Senast: Andorra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix