Tävla med spö i Tyskland?

MissFideli

Trådstartare
Trillade över denna video när jag googlade på Briar Junior och ser att ryttaren har spö?
Nån som vet vad det är för klass där man får ha spö på banan?

Det får man i Danmark oxå, vet dom som ridit Grand Prix med spö där. Det är väl bara i sverige man inte får ha spö på banan på vanliga tävling. Så antar att det är alla nationella tävlingar. Internationella får man inte ha spö på oavsett nivå.

Det får man i Danmark oxå, vet dom som ridit Grand Prix med spö där. Det är väl bara i sverige man inte får ha spö på banan på vanliga tävling. Så antar att det är alla nationella tävlingar. Internationella får man inte ha spö på oavsett nivå.
Okej! Tänkte om det var nån unghästklass eller så, men med kandar så föll den teorin. Intressant!

@_Viva_ var det i USA du bodde? Eller har bott? Eller blandar jag ihop dig med någon annan nu? Nää du hade en snygg gul förut?

Vad jag vet är spö tillåtet i alla nationella klasser i Tyskland, iaf på storhäst. Hur man använder spöet räknas in i bedömningen på samma sätt som andra hjälper, åtminstone var det så jag fick det förklarat för mig.
Det finns även nybörjarklasser i bla Frankrike (minns inte hur det är i Tyskland) där man får ha hjälptyglar/inspänningstyglar, och klasser där man är flera på banan samtidigt fast man bedöms individuellt.
Jämfört med vad jag sett utomlands verkar svenska tävlingar sträva mer mot att ha ungefär samma regler/organisation på alla nivåer.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: Fiorano
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: Emro
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka