Tävla med PS Jump Off träns

lisajohan

Trådstartare
Hejsan jag tycker TR är lite krångligt men stämmer det att PS Jump Off träns får man tävla i dressyr, lägre klasser om man köper till en käkrem och byter ut, tar bort metallspännet som fäster nosgrimman?

Hejsan jag tycker TR är lite krångligt men stämmer det att PS Jump Off träns får man tävla i dressyr, lägre klasser om man köper till en käkrem och byter ut, tar bort metallspännet som fäster nosgrimman?

Ja det får du. Ta bort snabbknäppet bara och köp till en käkrem (krävs då att du har deras pannband för att käkremmen ska kunna fästas) :)

på PSs hemsida står det att

"I dressyr behövs det en käkrem på alla träns förutom High Jump och Jump Off, där räknas pullbackremmen som en lågt ansatt käkrem. De träns som har ett snabbspänne för nosgrimman används utan spännet som en vanlig pullbackknäppning."

Men gå efter hur du tolkar TR, säkrast så!
Gud vad rörigt, hade helt glömt av att man inte fick tävla dressyr med vaggor heller. 😅

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
334
Senast: Cactus
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 093
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·
Träning Hej! Jag har för en månad sen skaffat en islandshäst på foder. Problemet är att han är väldigt krånglig när det kommer till att göra...
Svar
5
· Visningar
1 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka