B
Best_one
Jag fick en ny ponny för ungefär 10 veckor sedan, i stallet där han står nu har det varit väldigt väldigt risigt hö, så fort man rör det har det dammat. Vi har inte fått köpa eget hö och han har därmed fått ordentlig hosta, för en vecka sedan var vi inne på klinik och vet. tittade på luftrören o.s.v. och trodde att han hade Bronkit :S Han har tävlat LA med vinster och placeringar i båda disciplinerna med förra ägaren och jag köpte ju honom som tävlingsponny :s Rädd att jag aldrig kommer kunna tävla med honom alls. Han är pigg och framåt att rida men han hostar. Nu får han medicin som jag hoppas hjälper och så ska vi på återbesök om ett par veckor. Veterinären har sagt att han skall ha lugnare motion i en vecka nu och sedan kan jag börja rida honom mer ordentlig.
Nu står han på bete och slipper höet och snart ska vi byta stall, där kommer han att få äta hösilage, stå på torv(det gör han redan nu) och stallet är luftigare än det vi har nu. Blir det akut så kan vi ev. byta till utebox men jag hoppas att det funkar. Han kommer att gå ute 8-17, hoppas det inte är för kort tid och sen går han ju på bete under sommaren.
Vill gärna ha tips och råd från andra som kan det här! Tack på förhand! :s
Nu står han på bete och slipper höet och snart ska vi byta stall, där kommer han att få äta hösilage, stå på torv(det gör han redan nu) och stallet är luftigare än det vi har nu. Blir det akut så kan vi ev. byta till utebox men jag hoppas att det funkar. Han kommer att gå ute 8-17, hoppas det inte är för kort tid och sen går han ju på bete under sommaren.
Vill gärna ha tips och råd från andra som kan det här! Tack på förhand! :s