Tävla med boots (barfotaponny)

Emmah.S

Trådstartare
Fungerar det bra när man har shettis? Det blir inte halkigt trots att man broddar?

Ni som tävlar shettisar med boots, vad har ni valt för märke? Verkar nästan bara vara EasyBoots som finns i så små storlekar.

Sv: Tävla med boots (barfotaponny)

Jag tävlar inte, men kör med boots. Det är inte halt överhuvudtaget, även utan broddar. Har Easy boots epic.

Okej, ja det är Epicen vi tänkt köpa, den klassiska modellen ser nästan ut att kunna lossna när man kör i t ex vattenhinder o dyl.

Nu är det bara problem nr 2, få tag i dom. Beställde via en ÅF (enda i Sverige verkar det som) för 3 månander sedan men har fortfarande varken hört något eller sett till dom. Var tydligen svårt att få hem 000 från USA, så jag ska försöka igen nu efter nyår.

Läte på ett amerikanskt forum att easy bootsen inte längre tillverkas i de minsta storlekarna >__<, kan vara därför hon inte får fatt i några

Easycare tillverkar Easyboot Epic i storlek ned till #0000, men #000 och #00 har varit slut hos dem i flera månader.
Och det finns flera återförsäljare i Sverige ;). Sök på Easyboot på Google.

Typiskt, jag har precis sålt två par 000:or då min ponny "växt" ur dem.

Har storleken större numera, kan det vara 00? :)

Jag har just köpt easyboots till min shettis som han ska ha i hagen( hon körs inte pga fång) men det blir halkigt utan broddar när hon bara springer till hagen. Så broddar måste va i tycker jag.

Jag beställde min och fick hem dom supersnabbt! 2 dagar senare Max plus att jag sen fick byta dom bak då dom var för små, fick hem d nya lika blixtsnabbt :)!

Okej, bootsen har kommit och vi har provat dom på ponny. Storlekmässigt verkar dom helt okej, det enda vi blev aningens skeptiska till är att det är sånt utstick på sidorna eller hur jag ska förklara. Känns som det skulle kunna ställa till problem, eller måste vi kanske spänna dom ännu hårdare? Dom kanske formar sig mer med tiden?! I dagsläget känns det nästan som man vill ha en gummiboots ovanpå bara för att ponnyn inte ska slå i bootsen i benen eller riskera att bootsen hakar ihop :crazy:

Skulle någon med Epicboots och shettis kunna lägga upp bild när ponnyn har dom på sig?!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
837
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 246
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar