Tävla/Kvala ponny

C

caramel

Hej,
Har en 2-åring med fin stam, blir alt max c eller liten d tror jag.
Som 4åring 5-åring kan man väl kvala inom hoppning till olika ...
Är det ok att kvala sin ponny (som ungponny) fast ryttaren är över 18år? Eller man får försöka hitta en duktigt ponnyryttare?
Tacksam för svar, har letat i TR men kunde ej hitta något svar.

Tack igen!

Sv: Tävla/Kvala ponny

ungponny får du rida även fast du är äldre:)

Hej,
Jo det vet ja;)
Även att tävla i avd b, men om ponnyn är duktig och man skulle vilja kvala den som ungponny, får jag tävla den då?:confused:

Vad är det du ska kvala ponnyn till? Till avd A? Till msv? Till championat?

Det man kan kvala till :love:
Championat hade varit kul :idea: Om vi är duktiga då :cool:
Som man får tävla när man är över 18år.

En fråga till då, när ungponnyn har åldern inne för att gå la avd b, och man går 2-3 nollor får jag tävla msv b avd b då?

Är inte insatt på ponny sidan pga har aldrigt haft ponny, ej tävlat ponny.

Börja med att läsa TR.

Championat kan du eventuellt kvala till, beroende på vad det är för ponny du har. Den ska ha känd stam, svenskfödd osv. (Minns inte exakta reglerna men de finns här.)

Gör du dina felfria rundor i LA och ponnyn har åldern inne får du starta Msv B avdelning B.

Börja med att läsa TR.

Championat kan du eventuellt kvala till, beroende på vad det är för ponny du har. Den ska ha känd stam, svenskfödd osv. (Minns inte exakta reglerna men de finns här.)

Gör du dina felfria rundor i LA och ponnyn har åldern inne får du starta Msv B avdelning B.

Hej,
Har läst på TR 111 Hoppning men kunde ej hitta något.
Det är en renrasig connemara
poetic justice-coosheen plover
Uppfödd flammabygget

Tack för svaret och länken:idea:

Hej,
Har läst på TR 111 Hoppning men kunde ej hitta något.
Det är en renrasig connemara
poetic justice-coosheen plover
Uppfödd flammabygget

Tack för svaret och länken:idea:

Varför finns den inte med på Aramennoc? Om den är två år är den född 2006. Coosheen Plovers yngsta avkomma står registrerad 2003 :confused:

I vilket fall som helst. Den är då svenskfödd och så länge den är svenskregistrerad kan den kvala till ungponnychampionat. (Raskoden är ju 33 för connemara och den är godkänd för championaten.)

Varför finns den inte med på Aramennoc? Om den är två år är den född 2006. Coosheen Plovers yngsta avkomma står registrerad 2003 :confused:

I vilket fall som helst. Den är då svenskfödd och så länge den är svenskregistrerad kan den kvala till ungponnychampionat. (Raskoden är ju 33 för connemara och den är godkänd för championaten.)

Hej,
Hennes hel syskon Poetic Compagne & Poetic Hunny Pie
är med på den sidan men hennes uppgifter är inskickade men
kommit tillbaka till stuteriet för där fattades DNA prov, tagel, så jag väntar på att passet ska dimpa ner i postlådan.:bump:

Vad bra!:love:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 093
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej. Behöver lite hjälp att tyda TR. Har en ponny och en storhäst och jag skulle vilja tävla de båda, främst hoppning men är intresserad...
2
Svar
21
· Visningar
2 342
Senast: Liten
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar