tävla i tömkörning

M

Majjijann

ja just det. hörde att man kunde göra det. man kör ett dressyrprogram. vuxna får tävla små ponnyer :)

nån som vet något om det?
kan man läsa om det nånstans på internet?
vad är det för program man kör, finns de på internet?
nån som har gjort det?

Sv: tävla i tömkörning

men vuxna får även tävla körning med små ponnyer (roligare än att "bara" tömköra) kolla in Shetlandssällskapets (www.shetlandsponny.se) hemsida för info, ska finnas länkar där till kör o ridklubben shetland som annordnar sådanna tävlingar.

måste man ha grönt kort för att tävla i det..? :angel:

nej inte när det annordnas av rid o körklubben shetland .. kolla på deras hemsida för mer info om vad som gäller.

men att tävla i körning (alltså med vagn!) krävs både grönt kort o licens -precis som i dressyr o hoppning.

Vet du hur det är, måste shettisen man vill tävla med ha alla papper? Har en med okänd härstammning, så jag antar att det är kört då? (tänker på tex tömkörningstävlingar)

/ Maris

hm .. tror nog att det är kört då, iom att det ordas i shetlandssällskapets regi så vill de nog ha shettisar som är registrerade i stamboken.

Tror att de har klasser för även oreggad nu förtiden. Men kolla upp för säkerhets skull

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Headset
  • Vad jobbar du med, egentligen?
  • Burkmat