tävla i syntetsadel.. tillåtet?

FT_ryttare

Trådstartare
har hjärnsläpp just nu..får man tävla dressyr i syntetsadel eller måste de vara läder??

när jag ändå har er " på tråden".. får man ha "nitar" på pannbandet eller ska de vara helt i läder ?

Sv: tävla i syntetsadel.. tillåtet?

Jag tror att man får tävla med syntetsadel, bara det är "engelsk typ"
Har i alla fall inte läst något om det i TR. (Och dessutom så ska jag tävla på söndag med min wintec Isabell, så jag hoppas verkligen det!)

om jag inte minns helt galet så står det bara att sadeln ska vara av engelsk modell

men man borde väl få tävla i syntet man får väl tävla i Wintec å sånna?

ja jag har ju tävlat i syntet förut även om de är massa år sen.
men nu har jag bara syntetsadeln kvar eftersom ja sålde den andra... så då kör vi på den.
Engelsk modell är de iaf ;)

sadel av engelsk typ sen vilket material den är gjord av spelar ingen roll.

pannbandet måste ha läder mot hästen men det får vara dekor på utsidan.

detta står i TR som du hittar på www.ridsport.se

pannbandet skall vara av läder, får vara av annan färg än tränset och ev smyckat med en diskret dekor.

sadeln skall vara av engelsk typ (se bild) och på bilden är det en vanlig engelsk sadel.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 321
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 073
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix