Tävla i endast skjorta?

Sv: Tävla i endast skjorta?

Ja, har man säkerhetsväst är det okej med långärmad tröja/långärmad skjorta under den och utan kavaj.

Hejsan :D vad jag har hört, så får man tävla i vilken tröja man vill vid lokal och neråt. (bara det är säkert) men från regional så måste man rida i kavaj.

Varför inte kolla kolla i TR innan ni svarar?

Det står:
*Klädsel under tävlingsritt och prisutdelning ska vara ridkavaj (från regionel och uppåt), vid lokala tävlingar och lägre kan kavajen bytas mot fritidsjacka/långärmad tröja utan kapuchong/huva.

*Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet att rida utan ridkavaj, med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen.

Sen kan ÖD besluta om dispans från kavaj/tröja/jacka pga värme alt regnkläder i regn.

Tävlade i kortärmat för några år sen (kunde absolut inget då) och fick en liten "utskällning" för det. Å andra sidan hade de inte sagt att man inte fick ha det innan, när de förklarade regler och massa annat. Dåligt!

Fast det är ju du som ryttare som har som skyldighet att veta vilka regler som gäller om du ska tävla, det är ingen annans ansvar!

kl

går det bra att ha en kortärmad skjorta med en svart långärmad liiiite uringad över när man har rider med säkerhetsväst ?

;) / trögfattad

Tröjan som du har överst är ju långärmad och då får du ha vilken ärm som helst under. Många tävlingsskjortor är ju helt ärmlösa.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka