Tävla i Danmark?

I

Idasagare

Är det några av er som tävlat i Danmark. Funderar på en tävling där i juni när det är tunnsått här hemma. Brukar ju vara gott om danskar här på våra tävlingar (i Skåne).
Något speciellt att tänka på?

Sv: Tävla i Danmark?

Dom har inte så många tävlingar där det är väl därför alla åker hit, jag har aldrig tävlat där men dom brukar inte ha särskilt bra underlag eller särskilt bra banor överhuvudtaget har jag hört av dom som varit där.

fio. skrev:
Dom har inte så många tävlingar där det är väl därför alla åker hit, jag har aldrig tävlat där men dom brukar inte ha särskilt bra underlag eller särskilt bra banor överhuvudtaget har jag hört av dom som varit där.

Nej jag har också hört en del innan men enligt Whiskeys ryttare så ska Neastved vara ok (hon har väl koll :angel: ) . Det ligger några mil söder om Köpenhamn och då har vi bara 17 mil dit...

Har de någon sida, typ som vår ridsport.se, där man kan se vad de finns för tävlingar?

Måste man inte ansöka för att få tävla utomlands, eller är det bara för internationella tävlingar? Har ingen koll...

Nyrelski skrev:
Har de någon sida, typ som vår ridsport.se, där man kan se vad de finns för tävlingar?
Jo de har danska förbundets hemsida, lika svårnavigerad som svenska :angel: http://www.rideforbund.dk/

Nyrelski skrev:
Måste man inte ansöka för att få tävla utomlands, eller är det bara för internationella tävlingar? Har ingen koll...
Ja det är bara internationella. Nationella och regionala är fritt fram. Dock finns det skillnader som jag jagar nu. Pratade med danskar igår i Sydslätten så vi åker nog till Neastved i början av juni.

Har hittat en tävling första helgen i augusti som jag funderar på att anmäla till.
Är det något speciellt man ska tänka på? Har de samma regler som vi?

Hur får man tag på dressyrprogrammen? Ska rida debutant eller lätt i så fall.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Midsommarhelgen innebar ett äventyr till Skåne. Tillsammans med min häst Queen Elisabet åkte jag till Munka Ljungby för att tävla...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 018
Senast: shebeen
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
306
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Jag har kommit in på ett program (Språk, retorik och kommunikativt ledarskap) och behöver alla tips och råd jag kan få. Hur brukar...
2
Svar
20
· Visningar
828
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar