Tävla i alla grenar - ett måste?

malumbub

Trådstartare
Hej! Här kommer en dum fråga;

Måste man ställa upp i alla 3 grenar vid en körtävling (dressyr, maraton, precision) eller kan man välja att bara ställa upp i någon enstaka?
Nån som vill berätta?

Sv: Tävla i alla grenar - ett måste?

Jag tror inte att man måste det. Vet bara hur det är på Fjordhästföreningens tävlingar - där kan man ställa upp i den grenen man vill.

Sv: Tävla i alla grenar - ett måste?

På vissa mindre tävlingar så kan du starta ex dressyr och presision el dressyr och maraton. Men man får inte enbart annordna maratontävlingar. men på lokal,regional, nationel,internationell måste man starta alla grenarna. Körning är ju som fältävlan, man räknar samman straff poängen och den med lägst straff vinner.
/M

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 764
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
648
Senast: Hajfisk
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vinterföräldrar 24/25
  • Headset
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar