Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag suttit en stund och gått igenom en del hästar på distanslistan, och förvånande många startas med 14 dagar emellan.
(och då ser vi ändå inte de ritter som gått åt skogen....)
Att vila dom lika länge som antal km man tävlat låter väl häftigt. Jag kna förstå om man menar att det är minimum mellan ritter som man rider på hästens maximala prestation, men hur ofta gör vi det?
Är det verkligen bara 3 stycken som har nån åsikt i frågan?
Eller tävlar ni helt enkelt efter vad ni har råd och tid med?
Jag vill gärna höra svar från er som ofta startar med 14 dagar emellan.
Om jag inte skrivit fel i mina anteckningar från galan så sa väl Jannet ,vila halva kilomterlängden i antal dagar, dvs efter en 5-milare ska hästen vila 25 dagar osv. Det blir väl rätt lagom?
Om jag inte skrivit fel i mina anteckningar från galan så sa väl Jannet ,vila halva kilomterlängden i antal dagar, dvs efter en 5-milare ska hästen vila 25 dagar osv. Det blir väl rätt lagom?
Nu har jag suttit en stund och gått igenom en del hästar på distanslistan, och förvånande många startas med 14 dagar emellan.
(och då ser vi ändå inte de ritter som gått åt skogen....)
Att vila dom lika länge som antal km man tävlat låter väl häftigt. Jag kna förstå om man menar att det är minimum mellan ritter som man rider på hästens maximala prestation, men hur ofta gör vi det?
Är det verkligen bara 3 stycken som har nån åsikt i frågan?
Eller tävlar ni helt enkelt efter vad ni har råd och tid med?
Jag vill gärna höra svar från er som ofta startar med 14 dagar emellan.