Tävla hoppning?

H

häst älskaren

Jag ska snart tävla i hoppning (första gången) och det skulle vara kul om jag fick lite tips om vad man ska göra att man är så nervös att man nästan spricker,hur man kommer ihåg banan lätt...:crazy:

Svara gärna :D

Sv: Tävla hoppning?

Åk dit i tid,så du kan sitta och snacka med polarna och ta det lugn.

Gå banan och gå igenom den huvudet tre gånger innan du går ut.
"Själv går jag på toa innan jag går till hästen och tänker igenom den 3 gånger till."

På framridning känner jag på hästen humör (nervös/slö) . Om hästen är nervig så rider jag bara volter och åttor(alltså inte kräver mycket).
jag tvingar inte hästen på tygel och den är nervös.
Gör även mycket tempoväxlingar i trav, samt galopp, halter, ect för att få både dej(om du är nervös) och hästen att koncentrera er.

När du kommer in på banan, gå igenom den en gång till.
De flesta som är nybörjare på tävling tänker:Usch nu tittar alla, jag som rider så slarvig!
Mott ord: skit i det. Håll om(hästen) och håll i(i bettet) så kommer du runt garanterat

Lycka till!!

nehe va roligt!
va blir de för något och vart?
Håller med föregående... gå banan gär tillsammans me någon... repetera sen tillsammans med denna perosnen... ha med dig någon lungn person som "tar rätt på dig"

å kom i tid..hellre för tidig...å tänk på att inte lasta ut för tidigt så hästne hinner tröttna/blir för nervös..

Lycka till!

Jag tror det är L:D och något mer,är inte säker...

Jag ska rida en ridskle häst...Antagligen den lataste som vanligt:angel:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
618
Senast: tara
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
647
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka