tävla galopp

N

nattis92

hellu! Jag ska starta min ponny i galopp och undrar om man måste ha alla gakoppgrejer :confused:? Jag har alldrig ridit galopp :crazy: men min ponny är tränad i det :) räker det??? skulle vara super :bump: om ni kunde hjälpa mig! vem vet jag kanske vinner? :banana:

så länge du klarar vikten så kan du rida i vilken sadel som helst men som sagt en övergjord behöves (ej täckes gjord) och martingal är ett krav (irländsk eller löpande) och sen måste du ha säkerhetsväst också. man får inte rida med sporrar eller spö.

för att tyglarna inte ska fastna i varann..du kan köpa det på täby när det är tävlingar..

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Mabuse
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar