tävla galopp

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare nattis92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 014
N

nattis92

hellu! Jag ska starta min ponny i galopp och undrar om man måste ha alla gakoppgrejer :confused:? Jag har alldrig ridit galopp :crazy: men min ponny är tränad i det :) räker det??? skulle vara super :bump: om ni kunde hjälpa mig! vem vet jag kanske vinner? :banana:

så länge du klarar vikten så kan du rida i vilken sadel som helst men som sagt en övergjord behöves (ej täckes gjord) och martingal är ett krav (irländsk eller löpande) och sen måste du ha säkerhetsväst också. man får inte rida med sporrar eller spö.

för att tyglarna inte ska fastna i varann..du kan köpa det på täby när det är tävlingar..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 240
Senast: Edla
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 544
Senast: Lady_S
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 686
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
629
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka