Tävla dressyr, vilken klass??

R

Rambolina

Har en skitdum fråga egentligen:crazy: Har tävlat mycket dressyr i yngre dagar och varit uteslutande dressyrryttare och vill nu ta upp tävlandet igen efter många år borta från tävlingsbanorna men jag har inte minsta aning om vilken klass jag bör starta i!! Knäppt jag vet:rofl: Anser mig vara en duktig ryttare ( arbetat som instruktör bla iofs ingen garanti för den egna ridkunskapen:))
Jag vill starta i något hyfsat enkelt men där det ändå krävs en del, vad skulle ni rekomendera isåfall...Har en häst som är utbildad MSV och vi håller väl det vid liv hemma i paddocken men inte mycket mer än så..

Sv: Tävla dressyr, vilken klass??

En LA3 borde väl inte vara några problem för er. Du kan ju börja där och se hur det går.

jag tänkte också på någon av dom mellersta LAklasserna, kanske?

Vad är det med alla och ursäkta sina frågor egentligen?:( Det är väl ingen dum fråga, eller är det bara jag?

Vad tävlade du för klasser på den tiden du tävlade och hur länge sedan var det?

mitt tips är att du går in på stallbacken.com och läser igenom programmen. sen väljer du ett du anser vara lämpligt och rider det ett par gånger hemma. kanske någon tränare du kan rida för?!!! då ser du ju själv vilken nivå du är på.

Vad är det med alla och ursäkta sina frågor egentligen?:( Det är väl ingen dum fråga, eller är det bara jag?

Nej det är det kanske inte:D Men när man får frågan om vilka klasser jag tävlade i innan och jag inte vet:crazy: Såå länge sedan är det och mycket är ju omgjort....
Jag vill ju ändå ha en chans att placera mig....Alltså inte välja en klass där jag inte har en chans:(

mitt tips är att du går in på stallbacken.com och läser igenom programmen. sen väljer du ett du anser vara lämpligt och rider det ett par gånger hemma. kanske någon tränare du kan rida för?!!! då ser du ju själv vilken nivå du är på.

Tack för tipset ska göra det bums:idea:

Tränar du inte för någon tränare som du tränar för som kan hjälpa dig med att komma fram till vilken nivå du borde börja?

Vad är det för häst du har och har den tävlat Msv med OK resultat eller är den bara utbildad Msv?

Hur länge sedan var det du tävlade senast, programmen är ju förmodligen lite annorlunda om det var väsligt länge sedan men själva övningarna nivåmässigt är ungefär detsamma som tidigare, inga större skillnader.

har varit inne och kikat på programen nu och kommer fram till att MSV inte är några problem ( borde inte vara;) )
Hästen är utbildad och tävlad i MSV men för egen räkning är det 15 år sedan jag ställde upp i en DRESSYR tävling:eek:

Men vad bra! :banana:
Då är det bara att du tar dig i kragen, betalar in licens och ut på tävlingsbanorna med dig det finns ett flertal tävlingstillfällen kvar redan iår.

Glöm inte att hålla oss här uppdaterade hur det går, det är alltid roligt att följa omstartade tävlingskrarriärer. :)

:rofl: tror du ja:rofl::rofl: kommer allt smyga omkring tills jag blir varm i kläderna:angel:

Har väldigt svårt att förstå att man inte kommer ihåg vilken nivå man tävlat på:confused:
programmen i sig själva ändras ju med jämna mellanrum, men det är en annan sak. men om man tävlat på LC nivå eller msv nivå, Glömmer man verkligen det? Jag är äldre än vad du är. och jag kommer ihåg vad jag tävlade för 25 år sedan (LC-LB) kommer däremot inte ihåg hur programmen gick då dom ändrats femtielva gånger genom åren.
Nog om det...

Men om du nu ska ut och tävla och som du själv skriver citat : Jag vill ju ändå ha en chans att placera mig....Alltså inte välja en klass där jag inte har en chans

så kan jag tycka Msv är väl högt att börja på. även om hästen är utbildad.
Rid först en LB för att kolla läget och efter det kan du kanske känna på LA.

vad säger din instruktör om vilken nivå du ligger på?

Lycka till med tävlandet

tycker inte att du ska starta en msv de första du gör. Satsa på en LB/LA i början o kör några sådana o sen startar en MSV. Anser inte att man bara startar en MSV bara sådär om man inte tävlat på länge o inte hästen heller.

Bättre o börja lågt så man inte blir bevsiken sen.

Lycka till iaf!

Liknande trådar

Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Islandshäst Jag skriver här väldigt sällan, brukar mest kika utan att lägga mig i. :) Nu behöver jag dock hjälp med ideer. Ingen kan förstås säga...
Svar
15
· Visningar
2 293
Senast: Odinn
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 874
Senast: ameo
·
Ridning tänkte, att iom att vi är så olika, vore det inte roligt att få en liten inblick i hur vi hamnat där vi är nu i vår ridkonst? Utan...
Svar
13
· Visningar
2 720
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka