Tävla dressyr i GPA-hjälm?

zanzan

Trådstartare
Som rubriken lyder kan man göra det? Fler och fler rider ju redan i vetilations hjälmar (bl.a Brink:p) Men GPA:s Speed Air är kanske fortfarande lite "extrem"?

Jag tävlar alltid annars med hatt - men nu ska ena unghästen ut och lufta sig på en lokal tävling, så vad tycker ni? Ska jag chocka med att komma i min (enligt mig supersnygga) Speed air? Jag har ju en JW kavaj oxå så jag kommer se ut att komma direkt från hoppbanan:rofl:

Känns lite tråkigt att behöva köpa en ny dyr hjälm att tävla i några gånger eftersom kassan är skral just nu:eek:

/Z.

Sv: Tävla dressyr i GPA-hjälm?

Jag har en GPA Titium så du kan ju höja det en nivå och rida med en fluga! ;)

Haha jag tycker att du ska tävla i din Speed Air..

Dressyr är ju så trisst annars så du får mer än gärna liva upp den och chocka domaren :rofl:

Ah! Skönt att ni är positiva! Annars kan jag ju alltid skylla på hjälmen om det sen går dåligt?:p

Jag tycker verkligen du ska tävla i din Speed Air.. :-D Lite roligt med lite olika i dressyren, själv så tävla jag i min jockeyhjälm med överdrag ett tag, många som titta snett då vill jag lova, men det spelar väl ingen roll vad man har för hjälm? Hästen går väl inte mindre bra eller bättre pga hjälmen? :-D Tycker dressyren är lite för enformig, behövs mer färg och sånt där! Kom igen nu dressyrryttare..

Varför skulle man inte kunna det?:angel: Lägg till en hoppsadel också vettja...;)

pict1494tj6.jpg

pict1569ew3.jpg

Fö så sa domaren ingenting, men tydligen folket omkring...:p

12.jpg

denna hjälm tävlar jag i! (fastän jag har vanliga svarta med..)
och inte ens svart kavaj...och inte ett halvblod..hujja :devil:

tycker faktiskt att den är lite väl extrem. dressyr ska ju vara stilrent och klassiskt. och då hör då inte en sådan hjälm hit!

Klart du kan tävla i den :D om det "bara" är en lokaltävling tycker jag inte att det gör så mkt.

Men på större tävlingar kan jag hålla med mizz_perfect om att det kanske skulle vara lite mer klassiskt.

jag ska i morgon iväg och köpa en Gpa hjälm, dock inte den speed air, den svarta med grått i mitten, den tycker jag är snygg, o mamma har ju dille på säkerheten nu så ;)

Men tävla du in den, gör inte minna o jan det också?

Vet iaf att Minne red i den på Ridsports omslag för inte så länge sen...:D

Fast om dom tävlar i dom vet jag inte, har dom inte hattar? :p

Mm, vet det med, ( kan faktiskt lite om dressyr, även om jag är hoppryttare;) ) men ifs, dom rider väl lägre klasser med unghästar kanske...:p *tänker inte klart ibland*:angel::D

Som alla ovanstående skriver, rid i din hjälm du..
Jag har alltid vart hoppryttare underponny åren..
Började rida stor häst för ett halv år sen o tävlar nu dressyr i min Gpa hjälm, mamma stod o gapade o skrek inför första tävlingen att kim du kan inte ha denna hjälm!!!! o jag sa jo visst kan jag de, o se där 5 plaveingar på 7 starter trotts gpa hjälm:-D

Jo, det kommer att bli start i Speed Air och om inte annat så får väl folk nått att prata om:p

Bara inte hästägaren får spader:rofl:

Anledningen till att jag köpte just en Speed Air var för att det var den enda som satt bra på mitt konstiga huvud:p mennu kommer jag typ aldrig kunna ha en annan hjälm - den är underbar!

Men det är bra tänka på säkerheten ska man! Synd bara att min först GPA hade konstruktions fel så när mamma tappade den (föll långsamt) från 1m höjd så sprack hela hjälmen och alla ventilationsdelar lossnade:eek: Tur man inte hade ramlat av:crazy:

Men det är bra tänka på säkerheten ska man! Synd bara att min först GPA hade konstruktions fel så när mamma tappade den (föll långsamt) från 1m höjd så sprack hela hjälmen och alla ventilationsdelar lossnade:eek: Tur man inte hade ramlat av:crazy:
:eek::eek:

Jäklar vad läskigt!

Alltså, jag gråter blod när jag ser de där hjälmarna invadera dressyrbanorna! :cry: :cry: :cry: (:D)

Vår vackra sport ska inte behöva dras med sådana där åbäken! Det är ju som en balettdansös skulle dansa balett med en Mc-hjälm på huvudet!! Usch...

Nej, den här motsträviga tanten säger nej, nej och åter nej...

Jag ska köpa nya glasögon åter er allihopa så att ni kan se ordentligt igen...

:D

Liknande trådar

M
Utrustning Ska köpa ny hjälm nu och det står mellan dessa två hjälmarna GPA Speed Air Tone On Tone och JW hjälm Vilken tycker ni och vad...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Jardina
·
M
Utrustning ganska uttråkat ämmne? :angel: Men , jag ska köpa en ny hjälm. Vilken tycker ni? JW är ju lite billigare än gpa speed air. jag är...
2
Svar
38
· Visningar
1 865
Senast: __miiiaa__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar