tävla dressyr i bomlöst?

Kansi bansi

Trådstartare
Satt och tänkte på en sak idag.
Får man tävla dressyr i en bomlös
som liknar en engelsk sadel?
som tex star treeks dressyr sadel
den ser ju precis ut som en vanlig sadel.
Men enligt TR måste man ju ha en "engelsk"
sadel.
så frågan är. får man tävla dressyr i bomlös?

Sv: tävla dressyr i bomlöst?

Det finns bomlösa modeller som är godkända att tävla dressyr i, de som liknar engelska (oj så fånigt egentligen men sant). Just vilka modeller har jag inte kolla på. Det vet säkert någon annan.

Fast kommer man med en sådan modell som du visar... skulle folk se någon skillnad när den väl sitter på hästen? :angel: :D

Forums regler skrev:
Att lägga in copyrightskyddat material (butiksbilder etc) är givetvis inte tillåtet. Att själa bilder, lägga över dem på t ex pixbox, photobucket etc för att sedan lägga in dem i trådar kommer heller inte att tolereras.

Är det så svårt att läsa och följa?

Men enligt TR måste man ju ha en "engelsk" sadel.

Nu är det länge sedan jag läste TR, och jag hinner inte göra det nu. Men står det verkligen så? Står det inte att sadeln ska vara av "engelsk modell" eller något liknande? I så fall måste ju en bomlös, som ser ut som en engelsk, vara godkänd.

Immer

Nu är det länge sedan jag läste TR, och jag hinner inte göra det nu. Men står det verkligen så? Står det inte att sadeln ska vara av "engelsk modell" eller något liknande? I så fall måste ju en bomlös, som ser ut som en engelsk, vara godkänd.

Immer

"engelsk typ enl bilden nedan" tror jag...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka