Tävla B-ponny i C-ponny klasser?

Gyllene

Trådstartare
Hej!
Jag undrar nu om jag (13 år) får tävla min B-ponny även efter att jag fyllt fjorton, om jag tävlar i C-ponny klasser. Tror att jag har läst detta någonstans men det kanske bara är önsketänkande:crazy:
Tycker att det borde vara tillåtet då man får tävla ponny i hästklasser. Skulle vara så synd att sluta våran hoppkarriär nu när vi äntligen har klickat:cry:

Hej!
Jag undrar nu om jag (13 år) får tävla min B-ponny även efter att jag fyllt fjorton, om jag tävlar i C-ponny klasser. Tror att jag har läst detta någonstans men det kanske bara är önsketänkande:crazy:
Tycker att det borde vara tillåtet då man får tävla ponny i hästklasser. Skulle vara så synd att sluta våran hoppkarriär nu när vi äntligen har klickat:cry:
Tyvärr, ditt alternativ är avdelning B.

/Lady_S

Men som överårig får man ju tävla ponny i storhästklasser, får man då inte plocka med sin ponny upp i kategorierna?
Det är väl om man som överårig vill fortsätta rida mot andra ponnyer av samma storlek som man får hålla sig till avd B?

Men som överårig får man ju tävla ponny i storhästklasser, får man då inte plocka med sin ponny upp i kategorierna?
Det är väl om man som överårig vill fortsätta rida mot andra ponnyer av samma storlek som man får hålla sig till avd B?
Alternativet är ju att mäta upp.

Det gick förr, idag ska mätningarna vara säkrare och inte gå att g´justera efter ägarens smak.

Till framtiden kan man ju också fundera på hur många som vill köpa en C-ponny på 131 cm jmf en b-ponny på 129-130. Hindren blir 1dm högre och distanserna något längre. De absolut flesta växer ur små ponnyer och såvida hästen inte är riktigt gammal tror jag att hästen ofta uppskattar att komma till en ny familj där den får fortsätta jobba på sin nivå.

TS: jag är rätt säker på att ditt enda alternativ är avd B. Läs TR och om det står otydligt där kan man maila svrf och be om förtydligande.

Det går inte att mäta "upp" ponnyn då? :D När andra vill pressa ner storleken på sin ponny så kanske din kan stå lite på tå? :P

Inom dressyr har ju B-ponnyer gått upp och tävlat mot C-ponnyer, men de ryttarna kanske fortfarande har B-ponny-åldern inne?

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 887
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar