Tavare e sååå farliga...*vissel*

Status
Stängd för vidare inlägg.

MalanMjöl

Trådstartare
Skulle egentligen in för att rida jobb idag men d blev inte riktigt så...
Kommer iväg sent och banan stänger halv ett inser att vi inte kommer att hinna utan att vi får ta cantern idag och jobbet på torsdag.. Kommer fram och möter en i dörren till stallet "ni vet om att d e trav idag va?" Ja just d då stänger stallarna tidigt. (brukar vara där om måndagarna annars) På med sakerna snabbt som tusan och ut med dom och hästarna.. Puh uppe och ska börja rida, travar ett varv och kommer på att d e "felvarvet" idag, byter varv och travar två till.. Går lugnt och fint så vi skrittar bort till sanden.. Den äldre går ut först och vi skrittar för att ge honom en lucka, Sen går vi ut med våra MESIGA tvååringar ;) allt e ju jäättefarligt från detta hållet... :smirk: Får till slut fram dom i ett bra tempo då kommer d en travare mot oss. HJÄLP säger ena hästan tvärstannar och kör ner skallen.. Hennes ryttare flyger av och börjar säga "malin..." Vänder sig om och ser min häst tvärstanna och jag som hänger på sidan och sen på marken.. :D Ja där stod vi och hästarna någonstans :crazy: Den farliga travaren vänder så vi får åka med han tillbaka för att leta reda på dom :bow: :bow: Får fatt i dom efter typ tre varv i galopp på travvolten upp igen och skritta tillbaka men sen hade dom ju gjort sitt så.. :smirk:
Jaja sicken dag men d va rätt kul i efterhand.... :rofl: :rofl:

Nån som såg oss kanske?? :angel: :o

Sv: Tavare e sååå farliga...*vissel*

Oj, vilken dag! Vad snällt av kusken att låta er åka! Var Hästarna nöjda med dagens jobb?

Tyvärr var jag inte där idag, så jag har inte sett er!

haha sicken tur för oss.. *ler* :o

Jo den här dagen blev allt verkligen fel från början.. :D Jo DOM var nog rätt nöjda iaf.. :smirk: tyckte allt var väldigt konstigt bara.. :angel:

Ja många :bow: :bow: :bow: ska den kusken ha för att vi slapp springa tillbaka hela vägen! *tack tack*

Ni klarade er oskadda allihopa iallafall!!

Ja d e ju huvudsaken, det är ju därför man kan skartta åt d nu i efterhand! F¨r bjuda på glass och jordgubbar pga d imorrn.. :p Enda tråkiga e att baby e halt.. (men d va inte pga d inte henne jag red..) :( Ska egentligehn gå breeder's "kval" den 30 hoppas verkligen hon är frisk till det!!

Era hästar mår bra?

Senast ändrad:

vilken händelserik dag:D
tur att det gick bra men både hästar och människor:)

Jasså...det säger du.....Men jag kan tala om att när jag varit på Jägers och ska starta så är det minsann GALOPPÖRERNA som är farliga :mad: Min häst höll på att skita i brallan när det kom såna djur med en liiiiten människa högst upp som en boll på ryggen.-.......så de så....:rofl:

martha skrev:
Min häst höll på att skita i brallan när det kom såna djur med en liiiiten människa högst upp som en boll på ryggen.-.......så de så....:rofl:

jasså nu kommer det fram..du tycker vi ser ut som bollar:mad::D

En häst som jag rider (vanligt Svenskt halvblod) blev livrädd när en tjock liten sötnos till fjording dundrade fram längs hagstaketet... :rofl: ;) :D

hoppas att hon blir bra till det loppet! Jo våra är väl okej, hoppas på att det blir starter snart! Ägarna har varit på semester denna veckan så jag vet inte när! ska du till derbyt på söndag?

Och min travare kan tycka att shettisar är livsfarliga! Speciellt när dom blir rädd för något och backar in under magen på han :D

mm d hoppas jag med! Är bättre men inte frisk.. Är d derby på söndag??? *noll koll* Hade för mig att d var senare.. Hmm vill men vi ska nog bort då och fira mormor tror jag... :-/ Du ska dit eller??

martha: haha ja den här travaren var iaf INTE rädd för oss... ;) Men vi "bollar" kan ju faktiskt rulla ner och studsa lite på dina hästar.. :angel: :rofl:

bladluz: jo, minst sagt, det fortsatte idag.. Helt fel dag igen lunchtrav och trodde stallet var upptaget så d blev till att sadla i lastbilen *trångt* men d gick och runt kom vi utan att trilla av idag! :D denna veckan har varit helt fel, brukar vara där typ mån, ons och fre så dom e så inkörda på d att man glömmer att d händer andra saker på tis och tors.. *ler*

Men dessa tvååringar.. dom e för härliga innan dom riktigt fattar vad d handlar om och börjar pulla och busa! Väldigt lättridna (så länge travarna inte invaderar ;) ) för tillfället.. :D :crazy:

Jo det är derby på klampen och på Irland nu på Söndag! Jag ska själv inte dit.

aha trodde först du menade på jägers.. :-O Men kom på sen att så var nog inte fallet..

Nej det är inte förrens i augusti!

ja jag tyckte väl att så mycket kunde jag inte vara ute och cykla.. :-P

Nej du kan vara lugn! Men till det svenska derbyt kommer du väl?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej. Jag har ett stort problem med mitt travar sto som jag behöver hjälp med. När jag rider på banan så går hon jättefint och lugnt i...
Svar
11
· Visningar
1 976
Senast: Karoliten
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 653
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 063
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 102
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka