tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 345
Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde min septum idag, heeeelvete vad ont det gjorde... :D Började verkligen storböla, hahahaha! Men är såååå nöjd! Blev en silvrig hästsko tillslut, och det känns så rätt! Visar bild imorgon, har inget att fota med längre (då min mobil blivit stulen) så får låna en väns :)

@bejkonfis Nu ser jag också den.. :)
Personligen gillar jag inte Bridge/earl överhuvedtaget, men vill du ha det så kör på för fan! :D Det är du som ska vara nöjd!

@bejkonfis Nu ser jag också den.. :)
Personligen gillar jag inte Bridge/earl överhuvedtaget, men vill du ha det så kör på för fan! :D Det är du som ska vara nöjd!

Vet inte om denna bilden fungerar eftersom den är från fb, men såhär ser det ut!

10653811_10204896011624512_7743454920146867655_n.jpg

Min familj är väl inte skitnöjda alltså, haha, men min näsa - mina bekymmer! Haters gonna hate, potatoes gonna potate.

Vet inte om denna bilden fungerar eftersom den är från fb, men såhär ser det ut!

10653811_10204896011624512_7743454920146867655_n.jpg

Min familj är väl inte skitnöjda alltså, haha, men min näsa - mina bekymmer! Haters gonna hate, potatoes gonna potate.

Supersnyggt! När jag tog min septum var piercaren amerikan så jag var fullt fokuserad med att komma på vad ett visst ord hette på engelska (tror det hade med min utbildning att göra) så jag märkte inte när han tryckte igenom nålen, haha. Mycket bra distraktion :D:p

Supersnyggt! När jag tog min septum var piercaren amerikan så jag var fullt fokuserad med att komma på vad ett visst ord hette på engelska (tror det hade med min utbildning att göra) så jag märkte inte när han tryckte igenom nålen, haha. Mycket bra distraktion :D:p

Hahahah! Jag skulle också behövt en sån distraktion, jag sa åt henne att inte meddela när hon gör hålet utan bara trycka in den vilket var ett misstag då jag var hyyyyyper uppmärksam på allt hon gjorde då istället :p

Förresten, jag kommer inte alls ihåg något som sades under min tid på piercingsalongen så har glömt alla skötselråd.... Jag tvättar med koksalt 4gg/dag (det gör ont när en skorpa börjar hårdna och jag ex ler så sköljef med koksaltet då...) men ska jag röra på ringen? Tills nu har jag inte rört själva smycket. Hur gjorde ni?

Hahahah! Jag skulle också behövt en sån distraktion, jag sa åt henne att inte meddela när hon gör hålet utan bara trycka in den vilket var ett misstag då jag var hyyyyyper uppmärksam på allt hon gjorde då istället :p

Förresten, jag kommer inte alls ihåg något som sades under min tid på piercingsalongen så har glömt alla skötselråd.... Jag tvättar med koksalt 4gg/dag (det gör ont när en skorpa börjar hårdna och jag ex ler så sköljef med koksaltet då...) men ska jag röra på ringen? Tills nu har jag inte rört själva smycket. Hur gjorde ni?

Jag rörde ringen litegrann , kändes så obehagligt när det blev skorpa och ringen liksom "fastnade".

KL.
Nu har jag börjat töja :)

10684347_744303975606338_926313992_n.jpg

Hatar dom där jäkla spiralerna, dom är så otympliga! Ska upp en storlek till, sen ska tunnlar i :)

1924418_10154743662560114_362051047898936944_n.jpg

Så här fin är min påfågel nu :) Bilden togs efter förra vändan hos tatueraren, så är svullen efter ca 6 timmar under nålen! Det är då den nedre delen som är gjord sist, själva fjädrarna (hon har ritat dom på frihand direkt på mig) samt "ögonen" som är lite högre upp i fjäderdräkten och det rosa "hjärtat" uppe vid ryggen är gjort denna rundan. Nästa runda blir 14 nov :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 234
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
386
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?