tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 365
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Håller med om att man inte kan tänka så om tatueringar. Jag kommer säkert inte gilla mina när jag är 55, men NU älskar jag dom, det är ju nu när man är ung man vill ha sina balla tatueringar :D ska göra fem till, varav två i år hihi. om jag tröttnar på mina när jag är gammal så finns det laser. För övrigt Var din assnygg, lite ovanligare med tatuering på låren.

Håller med om att man inte kan tänka så om tatueringar.

Tycker samma! Jag brukar tänka att finns annat i världen att ha på hjärnan än att ångra sig om vartannat. Man kanske inte vill ha tatueringar när man är äldre men man ville ju ha dem en gång i tiden och då är det bara att acceptera att de sitter där de sitter :angel: "Du kommer ångra dig när du är gammal!" är väl ungefär den tråkigaste och konstigaste ursäkten jag någonsin hört för att inte göra något man vill ha. Varför skulle jag tycka något jag älskar nu är fult när jag är gammal? Och varför ska jag bry mig så vansinnigt mycket om mitt utseende när jag är typ 80? Lyssnar man på vissa ska man tydligen vilja se ut som någon modell t.o.m. då... :crazy:

Jag menar kanske inte att du kommer ångra dig sen, det var skitsnyggt på dig. Men i 50-års åldern eller nått och det står baby doll på låren, nja. Jag skulle inte vilja ha det så. Men det är DU som har gjort det och det viktigaste är att DU är nöjd. Ber om ursäkt för en onödig kommentar och hoppas du inte tar illa upp.

Håller med dig om citat dock. Mest sånna som är på typ latin :angel:. Men ja, viktigaste är ju den som gör det blir nöjd. Alla tycker ju olika. Och det finns säkert många som tycker min är skitful och önödig också.

+ Parat:

Eller hur! Det är nu jag vill ha dem, nu jag kommer "visa" upp min kropp. Sen visst när jag är 35+ kanske inte Baby Doll är det ultimata att ha in tatuerat;)

Men som sagt planerar många fler, ska ha på framsidan låren.. runt om på vänster och lite mer på vaderna. Så tror inte den kommer "sticka" ut och väcka så mycket uppmärksamhet :D
Tyckte det var gulligt med en tatuering där, framhäver min icke existerande rumpa lite :angel::rofl:

Tog inte illa upp, kan förstå din tanke lite! Menar många gör förhastade saker och ångrar sig.
Visst har väl inte gått och planerat denna flera år, men lite tanke bakom den finns dock ;)
Och det är väldigt mig att göra något "drastiskt" så där en dag bara. Mitt hår har fått lida mycket för det, och jag har även plågat mig med diverse olika piercingar genom åren :D

Nu har jag förvisso ett citat på vaden... men är nog rätt ensam om det citatet.

Värst är väl ändå carpe diem :o eller No lies Just love.. undra vilka som är vanligast?

*KL*

313401_10150363287687739_642217738_8308926_1393865916_n.jpg

Min mamma har börjat lite smått med att tatuera och behövde en försökskanin, detta vart resultatet.
Det är lite svullet här dock.

Tack, vart faktiskt rätt nöjd med färgerna. Ville ha något färgglatt men som ändå var lite jag :)

Skulle behöva lite hjälp..

Har sedan tidigare en tatuering på v. vrist typ men är nu sugen på att göra en till.
Vad tror ni om man skulle ha en fjäder på hö. insida handled och en bit bak mot armbågen? Eller på utsidan av armen men fortfarande från handleden och bakåt.
Förstår ni? Tänker mest på placeringen då, hur det skulle se ut.

KL

Jag har äntligen börjat på mitt projekt att göra vingar över hela ryggen. Två sittningar avverkade, så alla linjer är klara och ca 1/4 är helt skuggat. En sittning till i år och resten till våren :) Det blir klassiska änglavingar, hos Linda Engström på No Fear Gbg. Sjukt duktig tjej!

Funderar sedan på att göra en hög med små fjärilar, alla med olika länders färger i sig. Jag gillar att resa, har bott i Tyskland och inom ett år kommer jag vara bosatt i Frankrike. Drömmen vore att göra en fjäril i varje land, med landets flaggas färger. Men funderar lite på placeringen av dom? Någon som har ideer? Vill helst inte "slösa" dom bra ställena att tatuera såsom vader, lår och överarmar på småmotiv som fjärilar...

Jag är inne på något liknande! Tänkte göra en djursvärm/flock av något slag runt ena låret med de länders flaggor jag besökt. Fylla på allteftersom man hinner med mer :) Men har inte fått kläm på djurslag. Giraff blir svårt, igelkott likaså. Hmm.. De kanske skulle kunna sitta nedanför axlarna, mellan skuldrorna på dig?

flaggas färger. Men funderar lite på placeringen av dom? Någon som har ideer? Vill helst inte "slösa" dom bra ställena att tatuera såsom vader, lår och överarmar på småmotiv som fjärilar...

Höften och upp mot magen/sidan kanske? Om du förstår hur jag menar :p

Redan förbrukat den platsen till vingarna, dom är som sagt över HELA ryggen :P Annars hade det varit snyggt, typ längs ryggraden, men nu är det försent för det :P

Det var faktiskt en riktigt bra idé, ja har ju tatuering på revbenen, men under finns det plats. Är dock jättekittlig, redan vingarna som är nära sidorna kittlas enormt att göra så jag får verkligen bita ihop om de ska gå att göra något på magen :P Tack för förslaget :)

KL

Jag har äntligen börjat på mitt projekt att göra vingar över hela ryggen. Två sittningar avverkade, så alla linjer är klara och ca 1/4 är helt skuggat. En sittning till i år och resten till våren :) Det blir klassiska änglavingar, hos Linda Engström på No Fear Gbg. Sjukt duktig tjej!

Funderar sedan på att göra en hög med små fjärilar, alla med olika länders färger i sig. Jag gillar att resa, har bott i Tyskland och inom ett år kommer jag vara bosatt i Frankrike. Drömmen vore att göra en fjäril i varje land, med landets flaggas färger. Men funderar lite på placeringen av dom? Någon som har ideer? Vill helst inte "slösa" dom bra ställena att tatuera såsom vader, lår och överarmar på småmotiv som fjärilar...

Fötterna? Nacken? :)

Jag är inne på något liknande! Tänkte göra en djursvärm/flock av något slag runt ena låret med de länders flaggor jag besökt. Fylla på allteftersom man hinner med mer :) Men har inte fått kläm på djurslag. Giraff blir svårt, igelkott likaså. Hmm.. De kanske skulle kunna sitta nedanför axlarna, mellan skuldrorna på dig?

Fiskar/delfiner? humlor? fåglar? :)

Det lutar åt getter! :D Är inne i en diskussion med min tatuerare, så får vi se. Är kanske inte jättesugen på att göra en ny just nu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 243
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka