tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 365
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Kl

Ska tatuera mig inom en snar framtid, för första gången! Känns läbbigt.. :p

Ska avliva min älskade häst om ungefär en månad. Så blir en text på armen ur en winnerbäck låt..

Texten:
När mörkrets sista trummor dånar ut.
Överger och lämnar mig kvar.
Jag blundar i en frusen tyst minut.

Ett mycket sällsynt exemplar.
880610 110907
Yukon

Ska även så småningom tatuera in hans porträtt, men börjar med det här.. :)

Va fint! Förstår att du är jätte nöjd! :D

Ska jag nångång göra ett porträtt så är min sambos kompis som ska göra den, hon är så grymt duktig!

Senast ändrad:

KL

Såhär ser min arm ut efter 3 sittningar:) Blir ungefär en och en halv till tror jag!
296806_175023329240593_164554663620793_361830_1020997947_n_165977215.jpg

Ingen ny tatuering på mig (:() men ändå :p

Om några veckor blir en av mina teckningskluddar förevigad som en killkompis tatuering! :banana::bump::o

Oh vilken mäktig! :love::bow:

Många här inne har riktigt riktigt snygga tatueringar! :d

Ibland blir jag sådär galet sugen på att tatuera massor, över hela ryggen osv.. Men så stillar jag mig och tänker att det absolut inte skulle passa mig, det skulle vara som mitt ryck jag fick när jag var yngre, extremt svartsminkade ögon och svarta ögonbryn till mitt naturligt blonda hår mitt på dagen bara för att chocka och retas med mamma lite... ;):D
(Sen att det var rätt snyggt, det är en annan sak! :angel:)

Men något skulle jag vilja ha, tror jag, har alltid velat hylla min älskade häst som betyder allt för mig, Amazing som hon heter skulle ju också bli en hyllning till mig! :laugh:
Men vad gör jag med alla mina kommande hästar då?..
Och mina framtida barn?
Min familj....

Usch, vill hylla alla jag älskar! :love:

Och vart ska jag placera den? Vill absolut kunna dölja den, funderar på svanken, i skrivstil, men hur gör man då med alla tester osv som man behöver göra när man är gravid som inte går om det sitter massa bläck där...

/ Sönderanalycerar det mesta....

Tatuerar du in "Amazing" kan det inkludera hur många du vill och vilka du vill! Nuvarande häst, kommande hästar, barn, föräldrar, syskon osv, alla dem kanske du tycker är "amazing" och du har du inkluderat dem i tatueringen. Du sa tidigare att det även skulle bli en hyllning till dig, men som sagt det kan bli en hyllning till vilka du vill och hur många du vill, ingen som sätter gränserna förutom du! :)

När det kommer till placeringen finns det många fler ställen än bara svanken, du kan t.ex sätta den i nacken, på ena skuldran, vristen... Nu kommer jag inte på fler placeringar bara för det. :D :angel:

Hoppas du fick någon hjälp av allt mitt svammlande!

// Sofie - som ber om ursäkt för eventuella grammtiska fel och stavfel, då hon inte kan låta bli att tänka i latinska termer. :D

Jo det är klart, du har en poäng där! :idea::laugh:

Men jag vill kunna dölja den även med uppsatt hår.
Vilket bara ger någonstans på "mellankroppen" att välja på då jag inte vill ha den på benen eller liknande! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 242
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka