tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 351
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jaa, problemet är bara att den är liiiite lång. Eftersom jag ska ha den på armen vill jag inte att den ska vara så stor. Men texten är ju fin :) (visst kan man översätta den så, förresten?? )

KL

Funderar mellan två texter! Tänkte ha den på armen, behöver en påminnelse varje dag om att det är bättre ångra det man gjorde än det man inte gjorde.

* Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted

eller

* Je ne regrette rien (jag ångrar ingenting)

Vad tycker ni? :)

Jag tyckte den andra var finare! Jag vet inte riktigt varför men :angel:
Ska du dessutom ha den på armen, beroende på hur/var/hur stort, så kan den första bli lite lång kanske..

KL

Funderar mellan två texter! Tänkte ha den på armen, behöver en påminnelse varje dag om att det är bättre ångra det man gjorde än det man inte gjorde.

* Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted

eller

* Je ne regrette rien (jag ångrar ingenting)

Vad tycker ni? :)

Klart du kan översätta det så ! Det e roligare att ha nått eget än att man tar det direkt från någon annan :)
Jag gillar den första texten...men eftersom den e så lång så kanske det blir svår... Bros ju på vilken storlek o så oxå men att ha det för litet kan ju bli ganska "kladdigt"
Men den andra e inte dum den heller :)

*kl*

Har en allmän fråga till alla i tråden: Hur visste ni att ni ville tatuera er? Funderade ni länge eller var det bara en ren impulsgrej?

Saken är den att jag har i flera år vetat ungefär vilket motiv jag vill göra, och nu har jag äntligen kommit fram till ett resultat som känns så himla rätt! Men ändå vågar jag inte. :o Jag ska följa med min bror på måndag, han ska fortsätta med sin tatuering, och få min uppritad iaf, men jag är så jävla velig! Innerst inne vet jag att jag kommer bli nöjd när jag väl fått den uppritad och tatuerad, men ändå ringer varningsklockorna och säger "tänk om du ångrar dig." Den kommer inte bli direkt liten heller, utan kommer ta upp större delen av min vänstra överarm. Tänkte därför om jag fick höra lite hur ni tänkte och kände inför eran första så kanske det känns lite bättre. :) Är inte rädd för att tatueraren ska göra ett dåligt jobb iaf, jag har sett mycket av det hon gjort och hon är grymt duktig och lever upp till mina krav jag har!

Har en allmän fråga till alla i tråden: Hur visste ni att ni ville tatuera er? Funderade ni länge eller var det bara en ren impulsgrej?

Jag bestämde mig när jag var 13 att jag skulle ha en tatuering. Men jag visste inte vart den skulle sitta eller vad det skulle stå förrens 1,5 månader innan tattoo date.

Har haft den i 3 månader och älskar den mer för varje dag.

Innan jag tatuerade mig var jag länge helt säker på ett motiv. Sen ändrade jag mig av någon anledning typ två månader innan jag gjorde tatueringen och det blev ett helt annat motiv. Det har jag aldrig ångrat. Nu har jag haft den i typ 5 år (mitt stjärntecken på låret).

Min andra tatuering var inte särskilt genomtänkt, tänkte väl på det i en vecka typ, fast det var av en särskild anledning, var när min lillebror dog, så tatuerade jag in hans namn under vänster nyckelben.

Nu vet jag att jag vill bygga på den tatueringen med namnet, ska lägga till min andra brors namn och nåra grejor till, jag är närmast 100% på vad, men jag tvekar om detaljerna.

//r

*kl*

Har sen jag va liten (så länge jag kan minnas) velat tatuera mig eftersom både mamma och pappa har en massa och de va ju svincoolt! :D När jag va mindre ville jag dock ha delfiner av något slag eftersom de va favoritdjuret..

Motiven är inte direkt delfiner, men jag har aldrig tvekat på att jag vill tatuera mig. Funderade kanske 1-2 år på de tatueringar jag har innan jag gjorde dom, alltså ganska genomtänkt men det kommer inte vara samma betänketid alltid. Har dock bara två än så länge men mååånga planerade, bara ekonomin som sätter stopp :)

+ alla andra.

Tack så hemskt mycket för era svar! :bow: :laugh: Det ni sa fick mig att tänka efter, jag har velat tatuera mig sedan tidiga tonåren och motivet har alltid varit detsamma: en drake. Den har dock ändra sig under åren, i början ville jag att den skulle se arg och farlig ut, men nu vill jag att den ska se stark och harmonisk ut. Tatueringen ska jag göra för att hedra mig själv, för allt jag gått igenom, och sedan ska jag göra stjärnor i bakgrunden som ska stå för mina föräldrar och syskon, men även för min farfar, sambo och mina två bästa vänner, för att de fanns där när jag hade det som värst. :)

Jag har alltid velat ha en tatuering, så direkt när jag va 18 så gjorde jag en... mest bara för att jag skulle ha en haha ! Den e inte så fin idag kan jag säga.... men jag har fortsatt tatuera mig sen 18 o jag har några som e "fula" men jag ångrar inte det... funderar dock på att tatuera över någon av dom fula ;)

Men draken med sjärnor som står för personen låter riktigt bra :) Då e det ju verkligen någonting som betyder nått !!

*kl*

Nu får jag också vara med här för gjorde min första i förrgår. Bilden är från igår och kameran ville bara dö så den är inte så bra, får ta en ny och visa sen men ni får se den här så länge :p

32358444.jpg

Åh va kul med en till Håkantext!!

Mina två första tatueringar hade jag planerat i fler år, den tredje och fjärde var väl något av impulsgrejer. Tror det gick två-tre månader från det att jag fick infallet till dess att tatueringarna gjordes, och det egentligen enbart på grund av väntetid på studion.

Jag känner väl att visst finns risken att man ångrar sig, så är det väl med alla små och stora beslut man fattar, och det tycker jag att man ska vara väl medveten om innan man gör tatueringen. Men jag resonerar i alla fall personligen som så att oavsett vad jag känner inför tatueringen i sig om 5, 10 och 30 år, så är jag säker på att jag kommer vara så pass öppensinnad att jag kan tänka tillbaka på hur snyggt och/eller betydelsefullt jag tyckte att motivet var när jag gjorde det.

Jag har redan på sätt och vis ångrat mina tatueringar och skulle ta bort dem om jag hade råd, enbart pga. att jag är fåfäng och tycker att jag sett bättre ut utan tatueringar. Men samtidigt är det ingen enorm ångestgrej eftersom de faktiskt ser sjukt bra ut, och jag vet hur jättemycket de betydde när de gjordes och hur stolt och glad jag var då.

Ditt inlägg var en väckarklocka för mig, för du har helt rätt! Det är som citatet Agapi funderar på att tatuera; "Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted."

Även om jag kanske känner en viss ånger om x antal år, kommer jag alltid veta varför jag gjorde den från början. Tanken bakom tatueringen är att den ska påminna mig om att jag tog mig ur min 10 år långa depression och började om på nytt och att jag aldrig mer vill må som jag en gång gjorde. Därav draken, då jag som sagt är född i drakens år, och stjärnorna gör jag för att hedra de människor som alltid fanns vid min sida och trodde på att en dag skulle jag bli frisk och njuta av livet. :)

På måndag ska jag följa med min bror till hans tatuerare och be henne rita upp min tatuering, och tycker jag att den blir bra och känner mig 110% säker på att jag vill göra den kommer även en tid bokas. Nu känns det mest spännande och kul, än nervöst och ångerfullt! Ett STORT tack till alla som delade med sig av hur ni kände, tyckte och tänkte inför eran första! :bow:

Senast ändrad:

*kl*

Nu är det bestämt! Det blir ca 3 sittningar, och den 9 juni är första sittningen, och dagen innan ska jag kolla på skissen och eventuellt ändra något om det skulle vara på det viset. Spännande, tycker det kan bli den 9 juni nu. :D

Ni med Winnerbäcktatueringar, vackert! De andra med så klart! :) Har själv varit lite sugen på några ord ur "Kom änglar", men nu är det bestämt att jag gaddar in "Una cum equo" - Tillsammans med hästen! Jag vill gärna ha nånstans runt skuldran, men vet inte riktigt hur jag ska placera texten för att det ska bli så snyggt som möjligt. Den blir väl 10-12 cm lång. Någon som har en text på skuldran som kan visa lite bilder? :) Funderar annars på ett enkelt, stilrent hjärta med texten i, på skuldran då.

Troligen blir det inte förrän september, men ändå :)

kl

Nu var det ett tag sedan jag var i tråden, men har varit in hos tatueraren jag valt. Vi kom överens om att modifiera och "plocka fram" huvudet litegrann samt sudda bort lite skuggstreck på kroppen, främst buken. Det blir alltså denna:

immanuel.png

Stora, vänstra vingen kommer vara mer centrerad på vänster skuldra medans vinge nr 2 sträcker sig över vänster. Den blir alltså rätt stor. Det blir min första. Och jag filar redan på en sleeve.. :angel: Hade tänkt pussla ihop små fräna figurer från Hayao Miyazakis fantastiska filmer till ett färgglatt, härligt jitter :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 238
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna