@bettysmatte jättefina tårtor!
Blev dock mest sugen på de små syltkakorna, har du receptet till de? Var de svåra?
Blev dock mest sugen på de små syltkakorna, har du receptet till de? Var de svåra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Receptet är detta:@bettysmatte jättefina tårtor!
Jag trodde det skulle vara så torrt att det inte blev några bär alls i år?Inspirerad av den här tråden har jag nu ett gäng blåbärsmuffins i ugnen och en blåbärspaj som håller på att svalna (och 3 liter bär i frysen)
Det är ett galet blåbärsår i år!
Jag trodde det skulle vara så torrt att det inte blev några bär alls i år?
Ja det tycker jag verkligen! Om inte annat kan jag bjuda på det när du hälsar påVilken paj, @Killaloe
Jag har aldrig ätit citronmarängpaj, men det förekom i en bok jag uppskattade mycket och ständigt läste om som barn och alltsedan dess har jag velat prova. Det kanske är dags?
Det är det i min blåbärsskog. Man kan hitta nåt enstaka skrumpet minibär (Skåne)Jag trodde det skulle vara så torrt att det inte blev några bär alls i år?
Vi har ju haft en tråd tidigare för alla (hobby)-bagare och (hemma)-konditorer, men den kändes rätt gammal och full så det är väl dags för en ny?
Vad bakade ni senast? Vad tycker ni är roligt att baka? Något favoritrecept som alla borde testa?
Själv bakade jag en chokladtårta med mjölkchokladkräm och hallon sist jag bakade tårta. Himla enkel och god alltså men eh väldigt svår att äta för mycket av
Visa bifogad fil 17034
Hoppas tårtan är god @westernsuzie den ser väldigt snygg ut!
Du behöver inte kärna ur då det är nöten innanför det hårda skalet som är giftig, när man gör likör har jag dessutom för mig att man krossar några kärnor för att det ska ge mer smak till likören.Körsbärssaft, kärna ur först eller ej? Vet att kärnorna är giftiga, men hittade ett recept som sa att man inte behöver kärna ur först.