Tårna vrids ut!

Fenestra

Trådstartare
Tips på hur man ska få in tårna över hindret?
Såg nämligen på ngr gamla bilder att jag ser ut som värsta Chaplin:o Ser jätte muppigt ut!

.Dessvärre är jag lite utåttåad så helt in kan jag inte vrida dem men ngt måste man ju kunna göra!

Sv: Tårna vrids ut!

Jag har samma problem, och försöker tänka på det mest hela tiden. Be någon hojta till när de ser att tårna pekar ut.
Försök ta tag med handen och vrida om hela benet (inte över hindret naturligtvis utan när du skrittar eller står still!), inte bara vrida i vristen.

Jag har också samma problem. Och jag tror att det bästa är som ovanstående har skrivit. Det är nog något man får träna bort. Om någon tjatar riktigt ordentligt kanske man till slut lär sig:)

Jag är ganska hårt skolad och för mig blev det balaband och en jä*la massa tjat. Men idag finns ingen tendes kvar alls! :)

intressant, min lillkusin gör nämnligen också så, och hon är svår att "tjata" på för hon glömmer det efter en sekund, men övning ger färdighet åt henne får man väl hoppas. tyvärr tror jag det är sadeln som påverkar en del också. sadeln passar bättre hästen än ryttaren.

mm en annan sadel kan förbättra det hela. Men de gäller att veta om att man gör felet. så ni är en bra bit på väg.

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
796
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur