Tar ni bort "flärpen" på tyglarna?

Sv: Tar ni bort "flärpen" på tyglarna?

Oj, tänk jag har aldrig tänkt på detta ens. Men OM de sitter kvar på dressyrtränset så skall flärparna bort :) Har ändå ett hoppträns, MED flärpar och martingal, det har helt fel bett för dressyr och dessutom har det gummityglar... Används som sagt för hoppning och uteritt.

nej men herregud.. har vi inte fullt sjå med allt annat som ska göras utan att man ska behöva tänka på flärparna oxå?

Det ska putsas, det ska fejas, det ska duschas, det ska gnos, det ska knoppas, det ska mockas, det ska tränas, det ska tävlas.. osv osv.. (och detta bara i stallet)

att lägga till det ska klippas av flärpar till den redan gedigna listan ligger inte för mig helt enkelt.. de får vara kvar, snygga eller ej :grin:

Men varför inte göra det när man gör allt annat då? Och ur lång tid tar det? 1 min kankse?

*kl*

Jag kapar dem det första jag gör på samtliga tyglar. Jag rider inte med martingal och tänker heller inte göra det så varför lämna dem. Möjligtvis typ Dyons som är snygga då kanske :angel:

*knapplånar min egen*

Nu kan jag pusta ut. Fanns ju inga flärpar på dressyrtränset från början :)

klipper bort dom, dom är fula och ivägen :p

Jag har aldrig ens tänkt tanken på att klippa bort dem, :eek: jag låter alltså mina sitta kvar. :)

Rider nästan aldrig med martingal på min totto men har aldrig ens tänkt tanken på att ta bort den. Aldrig tyckt det är fult eller stört mig på dem när jag ser andra.

Mina åker av på dressyrtränset fortare än kvickt. Sitter kvar på hopp- rida ut tränset. Faktum är att gummityglarna på det hade inga så fick köpa till extra och trä på.

Skulle aldrig klippa bort dem, finns viktigare saker att göra.. ;D
Hur kan dem vara ivägen som vissa skriver?

*lånar sista*

smyger in med en liten kapning nu när det ändå pratas tyglar....:idea:

Kan man ha tyglar med loop när man rider/tävlar dressyr eller det är typiskt för hoppning??

Jag har loop tyglar på mitt dressyrträns och tycker inte det ser konstigt ut..
Ser mkt renare och snyggare ut..

KL

jag brukar inte tänka på att den finns. Visst är det fult men det skulle kännas som man gör sönder tyglarna om man klipper bort dom. :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nina Känsälä tar över som ridskolechef när Eva Ulf slutar på posten. Från 1 juli tar hon över tyglarna. – Det här är en dröm för mig.
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka