Tar ni bort "flärpen" på tyglarna?

Sv: Tar ni bort "flärpen" på tyglarna?

Tar bort när jag ska tävla, sätter dit nästa gång jag ska hoppa, rider med dem hemma tills det är tävlingsdags igen. Tycker det är fult att ha dem på, men bryr mig inte hemma eftersom jag använder martingal när jag hoppar eller rider ut.

Klipper bort dom direkt!
dock så finns dom juh inte på riktiga dressyrtyglar, dvs de rundsydda;)

Tja, mitt stackars barn får hålla till godo med lågbudgettränsen/tyglarna där flärparna finns kvar (och som jag klipper bort).

Hahaha, mina sitter nog på! Har aldrig stört mig på dem, så har inte tänkt på det. Fast har nog ett par tyglar utan faktist!

finns många platta träns/tyglar utan stoppare också. lädertyglar har sällan det.

Finns det såna på tyglarna så ryker dom illa kvickt. Är inte så snyggt på tyglarna tycker jag.

Jag tar i regel bort dem, men på mitt ena dressyrträns har de fått sitta kvar... Kanske av anledningen att jag är lite för fäst vid tyglarna och vill ha kvar dem som "orginal".

F_14WA~1.GIF
Nu har jag visst missat något igen...har aldrig reflekterat över dem så jag var tvungen att kolla på några bilder. Mina satt kvar...
mmmmh-naaaaan.gif

Tänk att detta låg jag precis och funderade över nu när jag inte kunde somna om. Jag bestämde mig iaf för att ta bort dem eftersom jag inte har någon användning för dem...

Tar bort dem. Så otroligt fula och fyller ju heller ingen funktion innom dressyren..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nina Känsälä tar över som ridskolechef när Eva Ulf slutar på posten. Från 1 juli tar hon över tyglarna. – Det här är en dröm för mig.
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka