T
TheOne
I stallet är det 3 hästar. Dom går ute dygnet runt, har tillgång till skydd, träden står utanför hagen, men sträcker sig så mycket in över hagarna att dom skyddar ordentligt mot regnet... En av hästägarna tar in hästarna när det regnat för mycket (enligt henne) för att dom ska torka upp! Om man ska ta in dom eller inte går ju att diskutera, men problemet var att sist så fick hon för sig att lägga täcke på dom också, och det hängde inget täcke framme till min häst, utan hon lånade då ett av stallägaren, givetvis fick hon fatt i ett täcke som inte är lämpat att ha i en spånig box!! Täcket blev noppigt och totalt nerspånat!! stallägaren har det som "tävlingstäcke" annars... usch o fy!! Men vem ska göra iordning täcket?!?! Jag - har aldrig bett om att någon tar in min häst eller lägger täcke på!! Stallägaren - vill heller inte att hästarna tas in, men det är ju inte hennes fel. Hon som tog in dom och la på täcket - i min mening egentligen hon!! Men hur ska man framföra nåt sånt på ett snyggt bra sätt?!?! Jag ska fixa med täcket imorgon tänkte jag, men får man göra så!?!?! Ta andras grejer på en annans häst, utan att ta reda på om det var ok.. kan ju vara känsligt sånt där...