Tar folk semester för kurser?

movi

Trådstartare
Fick plats på Tävlingslydnadskursen som nu börjar i september, och blev kanonglad, man får slåss om platserna!

Men ack den lycka som varar.... Måndagar kl 14!!

Så det blir nog att få tacka nej till kursen, för inte tar jag ledigt ett par timmar 12 måndagar framåt... Då blir det en dyr kurs, och så rik är jag inte, och även en väldigt stressig kurs i och med att jag först måste åka hem 2,5 mil hämta hund, sen tillbaka dryga milen till klubben!

Tar folk semester/obetald ledighet för att gå kurser?
Nu menar jag inte helgkurser/enstaka tillfälle, utan just flertalet kurstillfällen!

Sv: Tar folk semester för kurser?

Nja, men det finns ju ganska många som jobbar natt, skift eller är hemma dagtid av andra anledningar. Vet när jag var aktiv inom BHK att vi hade någon kurs dagtid, den var alltid full. Pensionärer, studenter osv går hellre dagtid.

Jo, jag vet att det finns skiftare mm, det var många olika arbetstider på Allmänlydnadskursen, skillnaden var då att det fanns flera olika alternativ att välja på då. Jag valde en Allmänlydnadskurs med en tid som passade mig.
Medan min ena kusrkompis från valpkursen valde en annan grupp för den tiden passade bättre.

Nu fanns det bara en kurs att välja på, och den startar kl 14...

Uppenbarligen finns det tillräckligt många som inte jobbar den tiden för att det ska vara aktuellt. Börjar man de tidigaste passen på mitt jobb är en kurs kl 14 inga problem.

Att inte jobba 9-17 säger de ju blir vanligare och vanligare, snart är man nog undantag om man jobbar kontorstider :D

Jag jobbar inte heller kontorstid, men inte ens då passar det tyvärr!

Jag jobbar 05.00-13.45... Och ha en resa på det, ca 3,5 mil och dessutom hinna hämta hund, det blir tight, väldigt tight till 14!

Och ska jag hinna andas, få något i magen, mm så måste jag sluta runt 12.30. och för mig är det omöjligt att jobba in 1,5 tim under nästkommande dag!
Då är jag ihjäl efter 12v.. Hade det varit nån enstaka gång, då hade jag gjort det.

Jag får be till högre makter, att det är fler som ej kan den tiden, då kanske en grupp TILL startas :D

Men absolut, jag förstår att det finns andra som inte jobbar, har skift mm, så det kanske passar perfekt, så jag missunnar inte andra.
Men man är ju sig själv närmast ;)

Jag skulle ta ledigt om jag ville gå en kurs eller göra annat med mina hundar.

De kunde ju kanske sagt från början att kursen skulle gå den tiden.

Tar folk semester/obetald ledighet för att gå kurser?
Nu menar jag inte helgkurser/enstaka tillfälle, utan just flertalet kurstillfällen!

Alla jobbar inte 7-16 ;) Jag jobbar 16-24 och hade beroende på kurslängd kunna gå den kursen utan problem :D

Svarar alla

Ingen annan kunde heller gå kl 14, så tiden blev ändrad till 17.30!

Liknande trådar

Övr. Hund Heeellojsan. :D Nu efter många om och men har jag fått tummen ur rumpan och kollat efter lite kurser jag skulle vilja gå för skoj skull...
Svar
5
· Visningar
1 925
Senast: Xoya
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 019
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka